HALLEY PASTA

Tatlı , pasta, çikolata yememeye devam fakat,
Göz yani görüyor canım istiyor, hem ben hamileyim deyip hoooppp çok nadir de olsa arada miğdeme indirdiğim de oluyor tabiyki.

Heleki böyle harika bir pastadan mahrum kalmak istemedim :)

Malumunuz, diyetteyim malesef. Aç değil ama benim ve bebeğim için sağlıklı şeylerden sık  ama azar azar tüketiyorum.
1 ay da aldığım 6 kilodan 3 kilosunu vermişim.Kilo vermem nedeniyle acaba bebekte kilo almaz mı  gibi sorularım kafamda dolanırken  dokturum  içimi rahatlattı :)

Artık yolun sonuna yanaştığımızdan 15 gün konrollerine başladık.Bakalım haftaya ne diyecek doktor beyimiz merak ediyorum :)

Efendim ben evde pasta, çörek felan yapmıyorum, doğuma kadar. YASAK :( 
Anneciğiminde dün Günü olduğundan pazar günü onun için Nefis mi nefis bir pasta yaptım.Aslını isterseniz, sürekli aklımdaydı ve anneciğime nasip oldubu pasta,sonunda yaptım kurtuldum :).


Bence sizlerde deneyin, biraz zahmetli ama hem çok lezzetli hemde çok bereketli bir pasta.



Kısaca, yapın ve afiyetle yiyin :)


Bu arada instagramda (aycandedebülbül) takip etmeyi ihmal etmeyin lütfen :)


KAYNAK :pelinchef


MAZLEMELER
Keki için;
5 yumurta
2 su bardağı şeker
2 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı süt
2 paket kabartma tozu
4 bardak un
1 paket vanilya

Ara kreması için;

1/2 litre süt
7 çorba kaşığı un
1 yumurta
6 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 küçük paket labne peyniri
Sosu için;
3 su bardağı süt
5 çorba kaşığı şeker
6 çorba kaşığı kakao

Üzeri için;
Yeteri kadar hindistan cevizi

YAPILIŞI
Kek için yumurtalar şeker ile iyice çırpılır. Sıvıyağ, süt ve vanilya da ilave edilip çırpmaya devam edilir. Un ve kabartma tozu da ayrı bir kapta harmanlanıp karışıma ilave edilir ve kaşıkla karıştırılır. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökülüp önceden ısıtılmış 175º derecelikfırında pişirilir. Sos için şeker, kakao ve süt karıştırılır. Kek soğuyunca ister su bardağıyla yuvarlaklar kesilir ister bıçakla karelere bölünür ve her tarafı sosa bulanarak buzdolabında 2 saat bekletilir. Krema için ayrı bir tencerede un, yumurta, şeker ve vanilya karıştırılır. Süt de ilave edilip kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Ocaktan alınıp labne peyniri ilave edilip ve karıştırılır. Buzdolabında soğumuş olan kekler bıçakla enlemesine ikiye bölünür ve aralarınahazırlanan krema sürülür. Keklerin herbiri hindistan cevizine bulanıp üzeri arzu edilen şekilde süslenir.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler