Mantili ve Nohutlu Yarma Corbasi

Merhabalar , ramazan da yaptigim bir corba tarifini paylasmak istedim. Sicaklardan dolayi fazla yemek yenmiyordu . Corba salata yetiyordu ramazanda. Bende o yuzden corbalarimi daha yogun , daha katkili hazirlamaya gayret etim hep.Iste o corbalar'dan biri .
Herkesin bildigi yogurtlu yarma corbasi. Bazi yorelerde icine nohut eklendigini biliyorum. Ben ileveten bir de manti ekledim. Benim herseye muhalefet olan cocuklarim '' bu corbami yemekmi ,, dediler ama esim cok beyendi. Sahzen bende beyendim. Kim bilir belki sizde beyenirsiniz.
MALZEMELER
1 su bardagi yarma ( bugday)
1 su bardagi nohut ( harslanmis)
2 su bardagi yogurt
1 kase manti ( firinlanmis evde vardi )
1 dis sarimsak
1 kucuk kuru sogan
1 cay kasigi nane
1 cay kasigi kekik
1 cay kasigi kirmizi toz biber
1 yumurta sarisi
2 kasik un.
3 kasik tereyag
tuz .
YAPILISI

Aksamdan islattiginiz bugdayi duduklu tencerede harslayin. Harslanan bugdaya nohutlari ilave edin . ( eyer isterseniz bogdayla nohutlari birlikte harslaya bilirisniz) .
Iyice yumsayan bugday nuhut karisimina mantilari da ekleyin. Eyer suyu az gelirse uzerine kaynar su ilave edin.
Bir kasede yumurta sarisi yorut ve unu iyice cirpin . Cirptiginiz yogurt a corbanin suyundan azar, azar ekleyin ki yogurt iliklas sin. Ciprptiginiz yogurtu corbaniza yavas yavas ve surekli karistirarak ekleyin. Kaynayana dek karistirin. Corbanin 5 dakika kisik ateste kaynarken siz , incecik kiyilmis sogani ve sarimsagi tereyaginda kavurun. Kavrulan sogana baharatlari ekleyin . Kaynayan corbayi ocaktan alin ve tuzunu ekleyin. Kavrulan soganlari ve baharati corbaya ilave edin. Corbaniz servise hazir. Yaninda tek salata bile yeterli oluyor.
Afiyet olsun .
Sefa
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler