Porsiyonluk Kıymalı Fırın Makarna & Veee Ben geldimmm

 Şükür kavuşturana, Sonunda geldim :)

Ha bugün yazayım ha şu gün yazayım, bir türlü kontrol panelini açıpta yazmaya elim değmedi.Aradan zaman geçince insan soğuyor mu ne?

Aslında yayınlanacak o kadar da çok tarif bekliyor ki, ahh ahhh tembellik işte :))))))


Bu kadar ara vermemin asıl nedeni tabi ki tembellikten kaynaklanmıyor.Korkunun ecele faydası yok dedim ve yaklaşık 1 ay önce burnumdan ameliyat olmamdı.İyi ki olmuşum çünkü şuan çok çok rahat uyuyabiliyorum :)

Sonuçta ameliyat, korkulmaz mı, valla bende tırsmadım değil. Fakat kendime ve benden sonra ameliyata girecek olan arkadaşa bile sürekli cesaret  verdim :).Hatta ameliyathaneye giderken  biraz komik ama şarkı söyleyerek gittim :)

Yok yaaaa, Allah kimseye dermansız dert vermesin. Amin...
Küçük bir operasyonda geçirilse sonuçta bıcak değiyor. O Ameliyathaneye girildiğinde insan ürperiyor, korkuyor.

Hatta benim amaliyat biraz da problemli geçmiş.Tabi beni uyuttukları için hiç hissetmedim.

Problemli derken, kanama çok olmuş.Bununda nedeni damar çatlaklığı olduğundanmış.Doktor hanım'ı İllet etmişim :) hahaha....



Neyse Ameliyathaneye girdim. Kapıda beni çok tatlı bir hemşire karşıladı.Aslında ameliyat hemşiresi olan bir akrabamız, benim ameliyata girecekti fakat, başka bir operasyon  gelince ona girmek zorunda kalmış.Bu nedenle bir başka arkadaşına tembih etmiş.
İşte beni kapıda karşılayan  tatlı mı tatlı o hemşireydi.Tanıdık görmek çok güzel, sanki destek buluyorsun kendince :)
Aaaa Aaaaa  konuşurken konuşurken bu tatlı hemşire ile tanış çıktık.Yani merzifonda oturupta tanış çıkmamamakta  olmazdı hani :)

İşin zor tarafı sadece gece yatarken ve narkozdan uyanırken oluyor.Narkoz verdiklerinden başınız kazan gibi oluyor resmen.Daha sonrasında gayet iyi geçiyor günleriniz.

Bence sıkıntısı olanlar  mutlaka yaptırsınlar ve rahat rahat uyusunlar :) Aslında korkacak hiçbişey yok.Cesaret vereyim biraz :))))

 
 Oldum, bitti, gitti...


 Bu kadar yeterli galiba değilmi ??? O zaman yemeğimize geçme vaktidir. :)

Dün akşam saat 22:00 de kalkıp Fırın makarna yaptım ve o saatte de bir kaseyi miğdeye indirdim.
Ben ve eşim çok sevdik, Umarım sizlerde beğenirsiniz.





 Beşamel soslu olan  bütün yemekler hatta en sevmediğiniz yemek bile çok lezzetli gelebiliyor.
























 Hımmmm.....






MALZEMELER;

  • 1,5 Su bardağı Salyangoz Makarna
  • 100 Gr Kuzu
  • 1 adet orta boy kuru soğan (İsteğe bağlı Domates ve biber eklenebilir.) 
  • tuz, karabiber, pulbiber
Beşamel Sos;
  • 2 Yemek kaşığı  Teremyağ
  • 2,5 Yemek kaşığı Un
  • 3 Yemek kaşığı Süt
Üzeri için;

Kaşar peynir



YAPILIŞI;
  1. Salyangoz Makarnaları 5-7 dk hafif haşlıyoruz.
  2. Diğer tarafta yemeklik doğranan soğan ve kıymaları kavuruyoruz.
  3. Kıyma sosunu ocaktan almadan önce baharatlarını ekliyoruz.
  4. Bu arada beşamel sos için teremyağı eritip, unu ilave ediyoruz.Un hafif pembeleşince sütü ilave ediyoruz.
  5. Beşamel sos katılaşıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz.
  6. Haşlanan makarnaları süzüp, kıymalı sos ve 6 kaşıklık beşamel sosu tencerede bırakıp, diğer miktarını  makarnaya karıştırıp,yağlanmış fırın kaplarına eşit miktarlarda döküyoruz.
  7. Makarnaların üzerine, kalan beşamel sosdan birer kaşık döküp, en son rendelenmiş kaşar peynirlerinden ilave ediyoruz.
  8. Makarnamızı 180 derecede 5-10 dk üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Afiyetler Olsun...





Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler