ZERDEÇALLI PİLAV

Bu sıralar nedense hamaratlığım üzerimde, yapıp yapıp yediriyorum. Malum rejimde olduğumdan ancak tadına bakmakla yetiniyorum :)
Bu pilavı ben çok sevdim, özellikle davet sofraları masanın baş tacı olacağından eminim.





MALZEMELER;
  • 1 Su bardağı Pirinç
  • 2 Su bardağı su
  • 2 Çay kaşığı Zerdeçal
  • 1 Kase dolusu Bezelye
  • 2 yemek kaşığı Tereyağ
  • 1 Yemek kaşığı Sıvı yağ (Ben fındık yağı kullanıyorum.)
  • Tuz
  • Dereotu

YAPILIŞI;
  1. Pirinçleri suda 20-25 dk üzerine tuz ekip bekletiyoruz.
  2. Pilav tenceresine tereyağı ve sıvı yağı ekliyoruz.
  3. Eriyen yağın içine pirinçleri ekleyip kavuruyoruz.
  4. Bezelyeyi, suyu ve tuzu ve zerdeçalı ekleyip tencerenin kapağını  kapatıyoruz.
  5. Suyunu çeken pilavı kontrol edip,piştiyse ocağın altını kapatıp dinlendirmeye bırakıyoruz.
  6. Dinlenen pilavı dileğiniz gibi servis edebilirsiniz.


Afiyetler Olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler