MANTAR MÜCVERİ



Bu duygusallığım bahardanmıdır yoksa özlemden mi ?
Yağmurun ardından açan güneşle kırlarda mantar aramayı, sobanın üzerinde pişen mantarları sabırsızlıkla beklemeyi ,çocukluğumu ...ama en çok ta babamı özlüyorum :(
Kırlarda kendiliğinden yetişen mantarların helede kuzu göbeğinin  tadını bilmiyorsanız kendi ellerinizle toplamadıysanız  çok şey kaçırmıştırsınız bana göre...Şimdilerde  marketlerden pazarlardan aldığım kültür mantarını evirip çevirip lezzetlendirmeye çalışıyorum  ama çocukluğumda ki mantarın lezzetini asla bulamıyorum.Ama yinede mantar en sevdiğim sebzeler arasındadır.Haftada  bir gün mutlaka çorba,sote ya da salata olarak soframızda yerini alır.
Bu aralar ise favori tarifim mantar mücveri iddia ediyorum bir kere deneyin sizde çok seveceksiniz...
Hem çok pratik hem lezzetli hem besleyici süper bir tarif.

MANTAR MÜCVERİ
*500 gr kültür mantarı
*2 yumurta
*yarım su bardağı un
*tuz,karabiber
*sıvı yağ
arzuya göre içine taze soğan,maydonoz
Hazırlanışı;
*Mantarlar temizlenir ince ince ay şeklinde doğranır.
*Ayrı bir kapta yumurtalar çırpılır un ilave edilir tuz ve karabiber eklenip homojen bir karışım elde edilir.
*Hazırladığımız yumurtalı harç ile mantarlar güzelce karıştırılır.
*Yağsız tavada orta ateşte mücver şeklinde önlü arkalı pişirilir.
*Sıcak ve ya ılık olarak servis edilir.
Damak tadınıza göre içine ince kıyılmış taze soğan ve maydonozda ilave edebilirsiniz.Ben sade şeklini tercih ediyorum.
Deneyip beğenmeniz dileğiyle...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler