Tiramisu Tarifi

Uzun zaman önce HomeTV' de izlemiştim ve tarifi unutmuştum. Dün tekrar karşıma çıkınca hemen yazdım. Harika Tatlar programıydı galiba, İtalyadan tarifler veriyorlardı. Henüz yapmadım. Bir misafir gelince yapacağım; sonra buraya resmini koyarım. Gerçek bir tiramisu tarifi elde etmişken hem kendi hafızama hem de public hafızaya sunayım istedim.
Malzemeler
4 yumurta
400 gr mascarpone peynir (tuzsuz ve kaymaksı bir peynir de olur sanırım yada süzme peynir + kaymak karışımı)
Yarım bardak kahve likörü
Kedi dili
Bir kasede sütsüz, şekersiz hafif bir kahve
Şeker, tuz
Süslemek için:
Kakao
Krem şanti
Yapılışı
Yumurtaların sarısı ve akı ayrılır. Akın içine bir tutam tuz konup çırpılır (çırpmalar hep el mikseri ile) ve 3 tepeleme yemek kaşığı şeker eklenir tekrar çırpılır. Ayrı bir yerde yumurta sarıları ile 2 yemek kaşığı şeker de, krema kıvamı olana kadar çırpılır. Yumurta akı ve sarısı karışımları birleştirilir. İçine mascarpone eklenip çırpmaya devam edilir. Son olarak kahve likörü eklenip çırpılır.

Bir kasede sade kahve hazırlanır (soğutulması gerek). Kedi dilleri de hazıredilir. Pastayı servis edeceğimiz tabağa bir kaç kaşık karışım yayılır. Sonra kedi dilleri önce kahveye batırılıp tabana yayılır. Üzerine karışımdan bolca dökülür. Sonra bir kat daha kahveli kedi dili, bir kat daha krema ve son kat kedi dili ve krema... Toplamda 3 kat kedi dili ve aralarda ve üzerine krema olacak şekilde pasta yükselir. En üste kakao elenerek serpilir (en itisi bir turluğu kakaoluk yapmak).

Pastanın dış kenarlarına da krem şanti kreması şekilli bir biçimde (yandaki resme benzer şekilde) sıkılarak kaplanır.
Tarifi verirken şeker ölçüsü belirtmediler. "Bir kaç tepeleme kaşık" diye verdiler ölçüyü. Ben tarifi yapanın kaşık ölçüsünü görerek saydım. Ama sanırım şeker ölçüsü isteğe göre çoğaltılıp azaltılan bir şey. Ben çok şekerli tatlıları sevmem doğrusu.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler