Pandispanya Kek

Nedense şu sıralar, eve gittiğimde sürekli kekler yapıp, kekle beraber çay içmek istiyorum.
Ben ki  çok fazla çay içmeyen biri olarak, durup kendime şaşırıyorum.
Acaba bu akşam ne yapsam?
var mı bir fikri olan :)


Dün bir arkadaşımla konuşurken, bu kekin tarifini verdi bana.Aklıma takıldı ya eve gidince hemen yapmam lazımdı.
Neyseki geldim eve, yemek memek felan derken, keki de yaptım.Oturdum  koltuğuma.


Eşim sürekli ekmek makinesinde kek yaptığı için, hiç bir keki kendi yaptığına değişmiyor :)

Çok bir malzeme eklemenize gerek kalmıyor,hatta arkadaşım anlatınca, "BU KADAR MI" dedim yani...
Acil durumlarda kolayca yapılabilen bir kek.


                 

Süngerimsi, yumuşacık bir kek.


Hatta kalan iş yerindeki arkadaşlarıma da getirdim kekten :)


Malzemeler;
  • 6 adet yumurta
  • 6 kahve fincanı toz şeker
  • 6 kahve fincanı Un
Bu kadarcık :)


Not: Bu kekte, yumurta ve şeker ne kadar çok çırpılırsa o kadar çok kabarıyor.
Yumurtanın oda sıcaklında kalmış olmasıda önemlidir.
2 kişi olduğumuz için  ben 1/2 si kadar malzemeli yaptım  bu keki.


Yapılışı;

  1. Şeker ve yumurtayı  köpük köpük oluncaya kadar iyice çırpıyoruz.
  2. Daha sonra unu yavaş yavaş ekleyip, bir kere karıştırıp,170 derecelik fırında 20 dk pişiriyoruz.


Afiyetler Olsun...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler