Perde Pilavi

:) Resmi cok guzel cekilemesede lezzeti cok guzel olan bir pilav :) Ikram sirasinda kesildigi icin ozene, bezene resim cekilemedi. Alel acele cekilen resim de bu kadar oldu.
Ilk defa denedim perde pilavini. Siirt yoresine ailt bir pilav oldugunu ve hikayesi oldugunu ogrendim.
Misafirlerini icin deyisik bir pilav yapmak istiyorsaniz perde pilavini tavsiye ederim.

MALZEMELER
4 tavuk goysu
2 su bardag pirinc
1 su bardagi badem
1 ortaboy kuru sogan
2 corba kasigi kus uzumu
2 corba kasigi tane karabiber
2 corba kasigi camfistigi
1 tatli kasigi 5 cesit baharat
2 corba kasigi tereyag
2 corba kasigi siviyag


DIS KAPMALA MALZEMESI
3 yumurta
2 subardagi un
125 grm margarin
1 cay kasigi kabartma tozu


YAPILISI
Once tavuk goyuslerini harslayalim. Pirinci sicak suyla yarim saat islatalim. Bademleri sicak suda bekletelim, kabuklari soyulmasi icin. ( ben mikrodalgada 3 dakika tuttum )
Harslanan tavuklari didikleyelim. Pirinci suzup yikayalim. Incecik kiydigimiz sogani sivi yagda kavuralim. Kavrulan sogana, tereyagini ve cam fistiklarini ekleyelim. Ben cam fistigi yerinede badem kulandim Bademlerin yarisini pilavin disi icin ayirdim. Sogan ve fistiklar kavrulunca yikadigimiz pirinci ekleyelim, biraz daha kavuralim, pirinc seffaf bir renk alana dek. Kavrulan pirince didikledigimiz tavuklari , 5 cesit baharati ve sicak suda beklettigimiz kus uzumlerini ekleyelim. Butun malzeme ile birlikte pirincleri iki defa daha cevirip 3 su bardagi tavuk suyu ekleyip pilavi pisirelim.Bu arada tuzunu istediginiz kadar ilave etmeyi unutmayin.

Hamuru icin, yumurtalari cirpalim, oda isisindaki margarin ve unla ( una kabartma tozu ekleyip ) yumusak bir hamur yapalim.
Hamuru merdane ile 2 cm kalinliginda acalim. Ici yaglanmis bir firin kabinin dibine bademleri dizelim. Hamuru firin kabina, kenarlari disa sarkacak sekilde yerlestirelim.
Hamurun icine sicak pilavi dolduralim. Disina sarkan hamurlari pilavin uzerine kapatalim.
Sicak firinda hertarafi nar gibi kizaranadek pisirelim. Sicak sicak servize cikaralim.
Sevgiler
Sefa
























Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler