Ev Pidesi

Bol kahkahalı, neşeli  ve güzel bir  hafta geçirmemiz dileğiyle herkezlere selamlar,
Patlıcan'ı denli çok sevdiğimi sanırım çoğu kişi biliyor.Mümkünse her türlüsünü yiyebilirim.Ayrıca böreklere, çöreklere de çok yakıştırıyorum.
Annem Ankarada- Teyzemde İstanbulda olduğundan,Ablamlar zaten bizde kalıyorlar  :) birde İlhan Amcam'ı çağırdık  Pazar günkü kahvaltıya. Bu nedenle Pazar günkü kahvaltı hazırlama işi yine benim ellerimden öpmüş bulundu :).Çok isabetli bir karar verip, Patatesli ve patlıcanlı 2 çeşit pide hazırlamayı uygun gördüm.

Pidenin hamur tarifini portakal ağacından aldım.Evdekiler bu pidelere bayıldılar. Gerçekten çok leziz oldular.Bu nedenle bir gün mutlaka yapmanızı tavsiye edeceğim.



Açıkcası ben patlıcanlı pideyi  daha çok sevdim.Tam bana hitap ediyordu.Tabi  sizler İç malzemelerini  istediğiniz şekilde de yapabilirsiniz.Fakat patlıcanı mutlaka deneyin derim ben!!


Ertesi  güne bayatlama yok, yumuşama yok.Bu tarif'e bayıldım ben.



Malzemeler;

Hamur  için;
  • 2 yumurta akı (Sarısı pidelerini yüzüne)
  • 300 gr Margarin (Oda sıcaklında)
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 8 su bardağı Un
  • 1 pk kabartma tozu
Patatesli İç;
  • 3 adet orta boy Patates
  • 2 adet yeşil soğan
  • Maydanoz
  • Tuz,karabiber,pulbiber
Patlıcanlı İç;
  • 2 adet orta boy patlıcan
  • 2 adet yeşil soğan
  • 2 adet domates
  • Tuz, karabiber,Pulbiber
Yapılışı;
Hamur  için gerekli malzemeleri yoğurup, iç malzemeleri hazırlanıncaya kadar dinlendirmeye bırakıyoruz.
 İç malzemeleri hazırlayıp, içlerine birer damla sıvı yapı döküp karıştırıyoruz.Dinlenen hamurdan  istediğiniz büyüklükte hamurlardan yumaklar koparıp,  pide şekline getirerek içini açıp, iç malzemelerini dolduruyoruz.Üzerinede  yumurtanın sarısını sürüp,175 derecelik fırında 25-30 dk pişirin.


Not: İç malzemelerini azıcık kavurupda o şeklide de hazırlayabilirsiniz.

Afiyetler Olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler