Kuru Sebze Dolmalari

Kisin en sevdigim yemeklerden biri kuru dolmalar. Yazin kendi ellerimle kuruttum ben bu sebzeleri. Turkuye de pazardan aldim misler gibi kuruttum. Simdide hic dusunmeden gonul ferahligi ile yapiyorum.
Kuru dolmayi ben illaki sumak ve nar eksisi ile yaparim. Ancak o zaman alabiliyorum lezzetini.
Bol zeytin yagli, nar iksili sumakli. Guzel de oluyor tavsiye ederim.
B en olcu kulanmadim, sizlerede goz karari tarif versem nasil olur.
Yaklasik 2 bardak pirinci yikadim suzdum. Yikanan pirince 2 buyuk kuru sogan dogradim incecik. 5 dis sarimsagida minik minik dogradim ekledim. Yarim bag maydonozu kiydim.
1 tepeleme corba kasigi domates salcasi, 1 tepeleme bibersalcasinida ekledim. 1 cay bardagina yakin nar eksisi ekledim. Bol ca zeytin yagi. Kara biber, kimyon, kekik ve bolca( 1 corba kasigi kadar ) sumak. Tabiki bir de tuz. Butun ic malzemeyi iyice karistirdim ve sicak suda beklettigim dolmaliklara doldurdum. Tencereye dizdigim dolmalaran uzerine yine biraz zeytin yagi, nar eksisi ve sicak su ekleyip yaklasik yarim saat pisirdim. Ilik sevdigimiz den ilk servis yaptim, ama sogukda guzel oluyor.
Sevgiler
Sefa
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler