Patlıcan Soteli Pirinç Pilavı

Patlıcan severler, yada sevmeye yeni yeni başlayanlar yaaaaadaaaa sevmeyenler  burayaa!!!!!! Buraya...

Şu sıralar, Patlıcan ve Kabak yemeğini sürekli tüketir olduk.Malum  son zamanları... Makarna da, Yemeklerde , böreklerde kısaca , hereşeye katar oldum.
Zaten Bloglar coştu da taştı, ne güzel  patlıcan lezzetleriyle.

Bende geçen hafta Pazar günü  kahvaltısı için  patlıcanlı pideden  yapmıştım. Benim bu pidem, çok sevilirrrrr.... Denemeyen varsa, bir denesin şu sıralar derim.

Pideleri yaptım, yaptım ama harcını fazla yapmışım, Eeeee ne yapayım ne yapayım  diye düşünürken  'amannn kavurup, üzerine yumurta kırarım' diye düşünürken , fikrimi bir anda değiştirip, pilav üzerinde denemeyi tercih ettim.İyi ki de Öyle yapmışım.Çünkü çok güzel bir patlıcanlı pilavım olmuş oldu. Biz çok beğendik, umarım sizlerde beğenirsiniz.

Belki birazcık içine kıyma konulsa da olurdu fakat ben gerek duymadım açıkcası.Belki bir daha ki sefere :)



 Patlıcan severlen için güzel  lezzet.Denemenizi tavsiye ediyorum.


Malzemeler;

 2 kişiliktir
  • 2 adet orta boy patlıcan
  • 2 adet taze soğan
  • 1 adet Domates ( orta boy)
  • 2 Diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı Fındık yağı
  • Tuz, karabiber, pulbiber, kurumuş Dereotu.

Pilav malzemeleri;
  1. 1 kase Osmancık Pirinci
  2. 2 Kase sıcak su
  3. Tuz, Limon suyu
  4. 2 yemek kaşığı fındık yağı


Yapılışı;

Patlıcan Sote ;
  1. Patlıcanları yıkayıp, alacalı olarak soyulur.
  2. Küçük küçük kareler halinde doğranır.
  3. Soğan, sarınsak, domates  küçük küçük doğranır.
  4. Bir tavaya ,fındık yağını ekleyip, doğranan bütün malzemeleri ekleyip, soteliyoruz.
Bütün malzemeler hemen ölüyor zaten.

Pirinç Pilavı
  1. Pirinler, ayıklanıp,  yıkanıp, sıcak suda bekletir.Üzerine tuzuda eklemeyi ihmal etmeyin lütfen!
  2. Daha sonrasıdan, tencereye yağını eklenir.
  3. Sıcak suda bekleyen pirinleri, süzüp, tavada bulunan yağa eklenir.
  4. Tane tane oluncaya kadar, kavrulur.
  5. Daha sonrasında 2 kase sıcak su eklenip,  tuz ve karabibe ekleyip pişmeye bırakılır.
  6. Suyunu çekip, Piştiğini görünce ocaktan alabiliriz.
Sote ve pilavımız piştikten sonra, arzuya göre soteyi, pilav'ın içine, yada servis ederken pilav'ın üzerine ekleyebilirsiniz.
Ben sizin yerinizde olsam pilava karıştırırım.O haliyle süper oluyor çünkü.


Not: Fotoda patlıcanlar, daha net çıksın diye.ben soteyi üzerine, eklemeyi tercih ettim.


Afiyeler Olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler