Kaypak

Cumartesi gününden beri bir türlü  kendime gelemedim.Bu havalarada güven olmuyor yani ,bi çok sıcak oluyor yakıyor insanı,bi bakıyorsun çok soğuk oluyor, kabanlarımızı giyiyoruz.Anlamadım gitti.
2 gündür hastaydım ama hergün bi misafir geldi, bi gün dışarı çıktım  felan derken  dinlenip kendime gelemedim bir türlü.

Çok eskilerde (Ben o zaman ortaokula felen gidiyordum) biz o zamanlar tabi istanbulda oturuyorduk.Haftasonu tatillerinde Pendikte oturan halamlara giderdik sürekli.Otururken aklımıza ya mantı yapmak gelirdi yada kaypak yapmak.
Geçen annemle konuşurken "Ayy bi gün kaypak yapsakta yesek" dedik.Senelerdir yapıp yemek nasip olmamıştı aslında.

Pazar günü "yapalım mı eee hadi yapalım" dedik.Annem yoğurdu açtı beraber katladık.


MALZEMELER;

  • 1 kg Un
  • Aldığı kadar su
  • Birazda tuz

İçi için;
  • Çökelik (tuzlu olacak)
Üzeri için;
  • 4 yumurta
  • 125 gr tereyağı
  • Tuz,pulbiber,karabiber

YAPILIŞI;

Un, tuz ve kıvamına göre suyu ekleyip, hamuru yoğuruyoruz.Yoğrulan hamur 20 dk dinlenmeye bırakılır.Dinlenen hamurları yumaklar haline getiriyoruz.


Yumakları tepsi büyüklüğünce açıp,3,5 cmlik kareler kesip içlerine çökelek koyuyoruz.

Daha sonrasında  üçgen şeklini alacak şeklide iki ucunu ve yanlarını kapatıyoruz.


Üçgen şeklini alan hamurları kaynamış sıcak suya  atıp,15-20 dk pişirilir.Hamurlar pişerken diğer taraftan tereyağını eritip,çırpılmış yumurtayı ekleyip pirişiyoruz,Yumurta pişerken tuz, karabiber,pulbiberide ekleyip,Üzeri için yapılan  yumurtanın altını kapatıyoruz.
Daha sonrasında pişen hamurları servis tabağına alıp (biz genelde büyük tepsiye koyup, oradan servis yapıyoruz :) Üzerine yumurta sosunu ekleyip,servis ediyoruz.

Afiyetler Olsun Efendim...



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler