FORMA PASTA





Bir kaç posttan beri oğlumun doğum günü pastasından bahsediyorum .Pastayı soran arkadaşlar oldu. İşte oğulcuğuma doğum günü için hazırladığım forma pasta :)


Bu benim ikinci şeker hamurlu pasta deneyimim şeker hamurlarını marsmolowdan kendim hazırladım geçen seferki gibi .Valla ne yalan söyliyim şeker hamurunla pasta yapmak eğlenceli olduğu kadar zor bu işle uğraşan arkadaşları tebrik etmek lazım aldıkları parayı hakediyolar doğrusu:) Pastanın  çok ince detayları var tabi ama ben profesyonelce hazırlamadığım için malzeme yetersizliğinden anca bu kadar yapabildim.Olsun oğlum çok beğendi onun beğenmesi benim için yeterli zaten:) 
Malesef o gün yine makinamın azizliğine uğradım düzgün bir fotoğraf çekemedim .Çektiklerim içinde en iyisi bu oldu.
Şeker hamurlu pastalar görüntü olarak göze hitap etsede tad olarak çok ağır oluyor incecik bir dilim bile insanı tıkıyor.Yani benim düşüncem öyle tabi herkesin damak tadı farklı olduğu için aynı düşünceye sahip olmayanlarda olabilir.Ben kremayı tercih ederim şahsen.Pastanın keki her zamanki pasta kekimden arada kakaolu krema ve  damla çikolata var.


FORMA PASTA için gerekli malzemeler


kek için

  • 4 yumurta
  • 4 fincan şeker(türk kahvesi fincanı)
  • 4fincan un(türk kahvesi fincanı)
  • 1paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı sıcak su
  • keki ıslatmak için yarım su bardağısüt
krema için

  • 1 paket hazır pasta kreması 
  • damla çikolata
  • süt
süslemek için 



  • şeker hamuru
  • gıda boyası
Hazırlanışı

  • Yumurta ve şeker güzelce çırpılır.
  • Un elenir sırasıyla kabartma tozu vanilya ve su ilave edilir.
  •  Yağlanmış orta boy bir tepside 180 derecede pişirilir.
  • Ilınınca ortadan ikiye kesilir ve forma şekli verilir.
  • Arasına tarife göre hazırladığımız pasta kreması sürülür ve damla çikolata ilave edilir.
  • Üzerinede ince bir kat krema sürülür.
  • Şeker hamuruyla istediğimiz şekilde kaplanır.
  • Ben beyaz şeker hamuruna sarı ve lacivert gıda boyası katıp istediğim renkleri elde ettim.
  • Şeker hamurunu kendiniz hazırlamak isterseniz detaylı anlatımı burda ben birebir uyguladım sonuç mükemmel tavsiye ederim .İsterseniz hazırlarıda var onlarıda kullanabilirsiniz.

    Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

     
    Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
    Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
    Özel tasarım ürünler