Zeytingagli Bakla Dolmasi

Bakla dolmasi Tokat bolgesine ait bir dolma. Ben bu dolmayi Edirne'den Tokat'a gelin giden,cokkk sevdigim Gulnihal ablamdan ogrendim.Yazin misafiri olmustum ve bu guzel dolmayi yapti. Tabi ben herseyi cok sevdigim gibi Bakla dolmasinada bayildim. Ilk firsata bu dolmayi yapip konuklarima ikram ettim. Arkadaslarim icinde bakla oldugunu duyunca cok sasirdilar. Burdan Gulnihal ablama kocaman tesekkurler. Kendisini tanidigim icin cok sansliyim. Neyse ben tarife geceyim.

MALZEMELER
Dolmalik yaprak
2 sb islatilmis dogranmis kuru bakla
2 sb ince bulgur
2 orta boy k.sogan
1 ck domates salcasi
1ck biber salcasi
1 tk karabiber
1 tk kirmizi biber
1 tk kuru nane
1 ck reyhan ( mutlaka olmali)
1 cyb zeytinyagi

UST SOS ICIN
2 kr sogan
1 ck domates salcasi
1 ck biber salcasi
2 ds sarimsak ( ben ekledim)
1 cyb zeytinyag


YAPILISI
Aksamdan islatilan bakla irice dogranir. Bulgur ,kuru sogan ,salcalar ve tum baharatlar kelenir ic malzeme hazirlanir. Harslanan yapraklarla sarilir. Tencereye dizilen dolmalara sicak su ilave edilir ve yumsayana dek pisirilir ( kisik ateste ).
Siviyagda ince kiyilmis kuru soganlar ve salcalar kavrulur ve dolmanin uzerine eklenir .On onbes dakikada bu sekilde pisen dolmalar afiyetle yenir.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler