Uzumlu kurabiye

Bayatlamayan bir kurabiye diye duysaniz hemen denemek istersiniz sanirim .Bende aynen oyle yapmistim.Ilk bu kurabiyeyi tatdigimda bana pastane kurabiyesi gibi gelmisti. Cabuk bayatlamadiginida duyunca denemeye karar verdim .Gercekten hep taze kaliyor .Eh cayini bos icemeyen hanimlar icin,davet sofralarinda bir alternatif olarak ben herkeze tavsiye ederim .




MALZEMELER;
250 gr tere yagi ( yada mrgrn)
2 yumurta
2 cay bardagi uzum
2 cay bardagi seker
10 cay bardagi un
1 pk kabartma tozu


Hamur kabina ilk once iki bardak uzumu yikayip koyun .Islak uzumlerin uzerine iki bardak sekeride ilave edin( uzum mutlaka yikanmali islak olmasi icin, puf . bu). Uzumun islakligiyla sekeri yarimsaat bekletin. Oda isisinda yumusamis teryagini,iki yumurtanin beyazini da uzumlere ekleyin ve iyice karistirin. Ayri bir kapta un ve kabartma tozunu karistirip, malzemeye ekleyin iyice yagrulan hamuru biraz dinlendirin ( ben 15 , 20 dakika tutuyorum)Dinlenen kurabiye hamurunu tezgah'da uzun bir silindir sekli verin ve bicakla 3 veya 4 cm aralikla kesin ve uzerine yumurta sarisi surun .Orta dereceli bir firinda uzerleri kizarana dek pisirin .Afiye olsun


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler