terbiyeli tavuk suyu çorba ve bir teşekkür yazısı:))))

Hekese iyi hafta sonları diliyorum...
bugün lezzete dair ne varsa tam 1 aylık oldu:) yani ben 1 aydır buralardayım vay be ne çok yemek yapıyomuşum bunu daha iyi anladım blog sayesinde ömrüm mutfakta geçiyomuşda haberim yokmuş:))))
Bugün bu saat itibariyle tam 18 izleyicim var 19 da biri ben:))) Türkiyenin ve dünyanın çeşitli yerlerinden bloguma tıklayan 150 kişiye veee
bloguma ziyarete gelen tariflerime yorum bırakan arkadaşlarıma çokkk teşekkürler ...
özellikle gerek tarifleri gerek yorumları ve desteğiyle beni motive eden arkadaşım Ceydacığımın annesi sevgili Mergüle ayrı bir teşekkürüm var :))))) tariflerin ve yorumların devamını bekliyorum:))))
tabi unutmadan Dilekciğimede teşekkür ediyorum bugün geliyorum haberin olsun:)))
1 ayda bayağı yol katettim sanırım devamı gelir inşallah :)




TERBİYELİ TAVUK SUYU ÇORBA

tavuk suyu için malzemeler
  • tavuk eti
  • 1 adet soğan
  • 2 adet defne yaprağı
  • 1 adet havuç
  • tuz
  • 6 su bardağı su
terbiyesi için
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • nane ,karabiber
Tavuk etinin istediğimiz kısmını kullanabiliriz ben genelde gögüs kısmını kullanıyorum
Tavuk etini suyu soğan,defne yaprağı ve havucu tencereye koyup tavuklar pişine kadar kaynatıyoruz.
Daha sonra bir süzgeç yardımıyla tavuk suyunu süzüp ayrı bir tencereye alıyoruz.Biraz ılınmasını bekliyoruz.
Diğer tarafta terbiyesi için bir kaseye yumurta sarısı ,un ,yoğurt ve yağı koyuyoruz hiç topak kalmıyacak şekilde iyice çırpıyoruz.tavuk suyundanda biraz alarak terbiyesininde ılınmasını sağlıyoruz.
Ilınan 6 su bardağı tavuk suyunun içine tavuk etlerinden biraz didikliyoruz. yavaş yavaş hazırladığımız terbiyeyi çorbamızın içine ilave ediyoruz yalnız sürekli karıştırmamız gerekiyor yoksa kesilir çorbamız.
Bir taşım kaynayınca ocağın altını kapatıyoruz.nane ve karabiber dökerek servis yapıyoruz.
NOT: tavuk suyu terbiye ile karıştırılırken mutlaka ılık olmalıdır .isteğe göre bu çorbanın içine prinç yada şehriye ilave edilebilir eğer tavuk etinin but gibi yağlı bir kısmı kullanılırsa yağa gerek kalmıyor .

Önizleme

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler