AÇMA


Açmayı kim sevmez ki.Hele de yanında mis gibi sıcscık tavşan kanı bir bardak çayla.Yemelere doyum olmaz.En azından benim için öyle.Açmalar sevgili arkadaşım Tuğbacığımın ev sahipliğini yaptığı P.D.Ç.S 24 için.Sana kolaylıklar diliyorum canım..

Gelelim açmalarımızın tarifine.Açmalarımızın tarifini sevgili Nino'dan aldım,sonuçta yumuşacık mis gibi açmalarım oldu.Yalnız ben yaş maya kullandım.Yaş maya kullandığım zaman daha iyi sonuç alıyorum ben.Ama siz isterseniz kuru maya da kullanabilirsiniz.



MALZEMELER:

1.5 Su Bardagi Sivi Yağ,

1 pk yaş maya,

2 yemek kaşiğı şeker,

1 yemek kaşığı tuz

2,5 Su Bardagi ılık süt

1 yumurta sarısı (üzerine),

Oda sıcaklığında margarin (icine sürmek için),

Alabildiği kadar un,

Corek Otu, Susam.


Kendime hazırladığım ziyafet sofrası:çay,peynir,domates ve biber.Açmayla nefis bir üçlü.


YAPILIŞI:

Şeker,tuz,sıvı yağ ve yaş mayayı yoğurma kabına alıp iyice karıştırıyoruz.Ilık sütü ilave edip mayanın iyice erimesini sağlıyoruz.Unu ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Ben öğle arasında hazırlıyorum ki okuldan gelene kadar güzelce kabarsın.Yani 2,5-3 saat kadar mayalandırıyorum,gerçekten de muhteşem kabarıyor hamurum.Üzerine de poşet geçirip bırakıyorum.
Hamur kabardıktan sonra küçük parçalar koparıp elimizle yassılaştırıyoruz ve içine margarini sürüp rulo yapıyoruz ve açma şekli veriyoruz.İstersek rulayo iki ucunda zıt yönlere yuvarlayıp yuvarlak bir şekil verebiliriz isterseniz de kendi etrafında sarabilirsiniz.Tamamne size kalmış.
Ben açmalara şekil verip yağlı kağıt koyduğum fırın tepsisine dizdikten sonra en za yarım saatte tepside bekletiyorum.Biraz daha kabarıyorlar.Fırına sürmeden önce yumurta sarısı ve çörek otu serpiyorum.Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana pişiriyoruz.Fırından çıktıktan sonra da çay demliyoruz ve sıcak sıcak yiyoruz.
AFİYET OLSUUUN..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler