CEVİZLİ RULO TATLISI

On bir ayın sultanı Ramazanının artık son günlerini yaşıyoruz.Ben de Ramazan tariflerime harika bir tatlı ile veda etmek istedim.Tatlı ile aram çoook iyidir,benim gibi tatlıyı yemeyi ve yapmayı çok seven biriyseniz size tavsiyem bu tatlıyı yapmanız.Ama bir gün önceden yapın ki şerbetini iyice çeksin.Bir de rulolarınızı biraz ince yapın derim ben.Benim rulolar biraz kalın oldu.Eğer ince yapsaydım eminim ki tadına doyum olamayacaktı.

MALZEMELER:
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 çay bardağı yoğurt,
1 yemek kaşığı şeker (koymasınız da olur),
2 yumurta,
1 pk kabartma tozu,
1 pk vanilya.
ŞERBET:
4 bardak şeker,
5 bardak su,
limon suyu.
İÇ HARCI İÇİN:
1 su bardağı çekilmiş çeviz,
1 tatlı kaşığı tarçın(arzuya kalmış.)

HAZIRLANIŞI:
Her zaman ki gibi şerbetimizi yapıp soğumaya bırakıyoruz.Bütün malzemelerimizi yoğurup kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Hamuru ikiye bölüp(benim daha kolayıma geliyor,siz isterseniz bir kere de de açabilirsiniz.) olabildiğince ince bir hamur açıyoruz.Epey ince olmalı.Daha sonra cevizimizi serpiyoruz ve ortasına kadar rulo yapıyoruz.Daha sonra diğer tarafı da rulo yapıyoruz ve 2'şer cm'lik dilimler halinde kesin.Açtığınız hamuru bütün olarakta rulo yapabilirsiniz ama o zaman içi iyi kızarmıyor fırında.Rulolarımızı yağlanmış tepsiye diziyoruz ve önceden ısıtılmış 190-200 derececelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından çıkarıp ılık şerbeti sıcak tatlımıza döküyoruz ve sönmüş fırında şerbeti iyice çekmesini bekliyoruz.
AFİYET OLSUUUUN.....
Bayramınızı da şimdiden kutluyorum zira bayramda pek fırsatım olmayacak.Yarından sonra pek evde olmayacağım.Hepinize mutlu ve huzurlu bayramlar diliyorum.Bayramdan sonra görüşmek üzere hoşçakalın..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler