EZOGELIN CORBASI


Coktan beri üzerime cökmüs olan su tembellikten biraz kurtulup, sizlere bu soguk kis günlerinde icinizi isitacak olan ezogelin corbasi tarifimle merhaba demek istedim. Tarifi lezzet dergisinin internet sitesinden almisim. Ben biraz degisiklik yaptim (mesela tarifte sogan yoktu, ben de ezogelin corbasinin sogansiz olamayacagini düsünüp, kattim) ve hosuma giden bir corba oldu.


Malzemeler:

1,5 cay bardagi kirmizi mercimek (1 cay bardagi koydum)

yarim cay bardagi pirinc

bir kahve fincani pilavlik bulgur (yarim cay bardagi kisirlik bulgur koydum)

1 corba kasigi un

50 gr margarin

2 corba kasigi domates salcasi (bir yemek kasigi tepeleme koydum)

8 su bardagi et suyu (et suyu tablet kullandim)

pulbiber, kurunane, tuz


Yapilisi:

Kirk gram margarini derin bir tencereye alip kisik ateste eritin (Ben bu arada tarifte olmayan, benim ekledigim ince kiyilmis sogani katip hafif pembelesinceye kadar kavurdum). Ardindan bir kasik unu katip, onu da hafif pembelesinceye kadar kavurun. Salcayi iki kasik suyla inceltip tencereye katin ve 2-3 dakika kadar kavurun. Et suyunu azar azar katin ve kaynayinca yikadiginiz mercimek, bulgur ve pirinci katin ve hepsi yumusayincaya kadar pisirin. Kalan margarini bir tavada eritin. Pulbiberi ve naneyi ilave edip kavurun. Corbanin üzerine gezdirip sicak olarak servis yapin (ben margarinin hepsini sogani kavururken kullandim, pulbiberi ve naneyi kavurmadan direkt ekledim).

Not: Eger suyu az gelip corbaniz koyulastiysa 1-2 su bardagi sicak su ekleyebilirsiniz.

Ayrica ben corbayi, fazla taneli sevmedigim icin az birsey blenderden gecirdim.

Afiyet olsun!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler