FIRINDA KREMALI MANTAR


Bir gazetenin yemek tarifleri ekinden buldugun nefis bir mantar yemegi...

Malzemeler:

300 gr mantar (500 gr kullaniyorum)
1-2 yemek kasigi tereyagi
2 dis sarmisak
cayrek demet frenk sogani veya bir kac sap taze sogan
100 gr kasar peyniri rendesi
yarim bardak krema (500 gr mantar kullanacaksaniz az birsey daha koyabilirsiniz)
1 cay kasigi tuz, karabiber.

Yapilisi:

Mantarlari yikayin, ben mantar kullanacaksam yikarim, bazi ascilar yikayinca sulaniyor diye sadece silinmesini öneriyorlar ama üzerleri toprakli ve cesit cesit el degdigi icin yikanmasi benim icin önemli. Ben yikayip kagit havluyla kuruluyorum, böylece mantarlarim sulanmiyor. Temizlediginiz mantarlari büyüklügüne göre ikiye veya dörde bölün. Genis bir tavada kizdirdiginiz tereyaginin icinde hizli ateste ara sira karistirarak soteleyin, Mantarlar suyunu cekince tuzu ekleyin. Frenk veya taze sogani dorayin ve iki dis sarmisagi rendeleyin. Sotelediginiz mantarlarin üzerine bunlari koyup, kremayi üzerine ekleyin. Bunlari bir tasim kaynatarak firin kabina veya güvec kabina aktarip üzerine karabiber ve kasar rendesini her tarafini kaplayacak sekilde yayin. Firin kabinizi 190 dereceli önceden isitilmis firinda üzeri kizarana kadar 20 dakika pisirin. Sicak olarak servis yapin.
Afiyet olsun!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler