Havuçlu Karyağdı ve 23 Nisan :)


Merhabalar sevgili dostlar :)
Nisan ayı hakkını verdi barajları doldurdu, mübarek yağmursuz gün yok:) Allah' a çok şükür :) Rabbim kıtlık, azlık, bereketsizlik göstermesin kimselere..
Efendim yarın 23 Nisan...
Güzel yurdumuzda kutlamalar başladı bu hafta başından itibaren, gerek devlet erkanı, gerek okullar, gerek anneler ve çocuklar herkes coşkusunu yaşıyor.. Sokaklardan ve tv den izlenimlerime dayanarak söylüyorum bunu...
Her yıl olduğu gibi bu yıl da yağmurlu geçecek bereketi ile ama çocuklar bu duruma sevinemiyorlar:) Canlarım benim..
Hayatımda 23 Nisanın ne olduğunu 1994 yılının 23 Nisanında yani 1. sınıfta iken okuduğum Atatürk ve 23 Nisan şiiri ile anladım:) Annem kardeşimi bebek arabası ile getirmişti okulun bahçesine :) Bana beyaz bir gömlek ile yine pileli beyaz bir etek giydirmişti:) Bikaç gün evvel düşmüştüm dizimde yara olduğu için utanıyordum:) Annem bişiy olmaz demişti :)Saçlarım iki kulak kırmızı kurdela ile bağlanmıştı :) Siyah rugan ayakkabılar ile dantelli beyaz çoraplar giymiştim.. Sağ yanıma okumayı öğrendiğimde takılan kırmızı kurdelam da takılmıştı:) Şiirimi başarı ile okuyunca öğretmenim kucaklamıştı beni:) Annem ise sevinçten hüngür hüngür:) Gencecikti 23 yaşındaydı yani benim yaşımda:) Evet benim annem benim yaşımda iken şiir okuyan kızıyla gurur duyuyordu:) Kardeşimin elindeki uçan balon onu kahkahalara boğuyordu:) Ne kadar neşeli ne kadar masum, tertemiz günlerdi..
23 Nisan coşkusu bu anım ile daha bir güzel kaldı aklımda.. İnşallah bir gün benimde şiir okuduklarında gururlanacağım evlatlarım olur:) Vatan millet sevgisi ile yetiştiririm:)
23 Nisanı canı gönülden kutluyorum, bu güzel bayramı bizlere ve tüm çocuklara armağan eden kıymetli Ata'mızı saygıyla anıyorum..
Allah ışığımızı söndürmesin..
Evet bu güzel günde bir de tatlı armağanım olsun kardeşlerime :) Anneler yapsın, şiir okuyan, folklor oynayan, 23 nisanı yaşayan tüm çocuklar afiyetle yesinler :)

Malzemeler:
Muhallebisi İçin:
1 lt süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
10 yemek kaşığı şeker
1 pket krem şanti
1 pk. vanilya
Keki için:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağı rendelenmiş havuç
Keki ıslatmak için
Yarım su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
2 yemek kaşığı kakao
Üzeri için:
Hindistan cevizi
Antep fıstığı tozu

Yapılışı:
Kek için:
Yumurtalar ve şeker çırpılıp üzerine sırası ile un, kabartma tozu, tarçın, ceviz ve havuç eklenerek karıştırılır. Elde edilen kek karışımı yağlanıp unlanmış büyük boy borcam içine dökülür ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir..
Kek pişerken muhallebi için; Süt, şeker, un ve nişasta küçük bir tencerede çırpılıp ocağın altı yakılır ve karıştırılarak pişirilir. Kaynamaya başladıktan sonra 3-4 dk daha pişirilip ocaktan alınır. Toz kremşanti ve vanilin eklenip 5 dk. orta hızda çırpılır.
Pişen kek, su, şeker ve kakonun karışımından oluşan sos ile ıslatılıp üzerine muhallebisi boca edilir.. üzerine bolca hindistan cevizi döküp, fıstıklar ile süslenen tatlı buzdolabında 3 saat kadar dinlendirilip dilimlenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler