HUMUS


Çocukluğumda pek iştahlı biri değildim şimdinin aksine.O zamanlar sofradan en son kalkan ben olurdum ve yemeğimle saatlerce oyalanırdım.Çok yemek seçerdim.Ama bazı yemekler vardı ki işte onlara asla demezdim.Yemeyi çok sevdiğim şeylerden biri de bu humustu.Geçen gün aklıma geldi yapayım dedim.mmm tadı nefisti.Tabii bu yörenin (karadeniz) insanlarının hiç bilmediği bir tarif.Eşim hayatında ilk kez yedi ve çok beğendi.Yapması da çok basit ve zaman almıyor,tabii nohutun kabuklarını soymayı saymazak(annem soymasan da olur dedi ancak ben yine de rahat edemedim soydum).Ben eşimden yardım aldım.Sizlere de en kısa zamanda tavsiye ediyorum.Ben küçükken yemek zannederdim ama aslında ana yemeklerin yanında harika bir alternatif.Lezzetinden çok memnun kalacağınıza garanti veriyorum ve tarifimize geçiyorum.


MALZEMELERİMİZ:

2 su bardağı nohut(haşlanmış)
2 fincan tahin,
3-4 diş tuzla ezilmiş sarımsak,
1 tatlı kaşığı kimyon
1 veya 2 limonun suyu.
YAPILIŞI:


Haşlanmış nohutumuzu rondodan geçiriyoruz.Karıştırma kabımıza alıyoruz ve tüm malzemelerimizi iyice karıştırıyor ve birbirine yediriyoruz.Tabağa almadan önce tadına bakıyoruz.Limonu az gelmişse biraz daha sıkabiliriz.Limonun tadı hissedilmeli çünkü.

Daha sonra servis tabağımıza alıyor ve yayıyoruz.Tavada sıvı yağ ve kırmızı biberi yakıyoruz,humusumuzun üzerine gezdiriyoruz.Eğer istersek kıyılmış maydanozla süsleyip yemeklerin yanında servis yapıyoruz.AFİYET OLSUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler