İRMİK HELVASI

Güya bahar geldi ama ben hala üşüyorum...Harika bir kıştan sonra anlaşılan baharı göremeden yaz gelip geçecek.Güneş olanca haşmetiyle kendini gösterse,içimiz ısınsa ne güzel olur.Başka bölgelerden çok fazla heberim yok ama karadeniz bölgesi soğuk ve puslu.İnşallah mayıs ayında baharı görebiliriz.
Az önce eve geldim ve daha yemeğe girişmeden irmik helvası yaptım.Nedense canım çekti.Ben ancak ertesi gün yiyecek olsam da ev ahalisi için bir an önce pişirdim.Afiyetle yenmeyi bekliyor akşam yemeğinden sonra.

Eskiden bu konuda itiraf etmem gerekirse pek başarılı değildim ama şimdi tam istediğim kıvamda yapabiliyorum irmik helvasını.




MALZEMELER:
500 gr irmik,
1 paket çam fıstığı,
2,5 su bardağı şeker,
4,5 su bardağı kaynar su,
250 gr tereyağı,
1 kahve fincanı sıvı yağ.
SÜSLEMEK İÇİN:
Hindistan cevizi,
tarçın.
HAZIRLANIŞI:
Tereyağı ve sıvı yağı tenceremize koyup biraz kızdırdıktan sonra çam fıstıklarını kavuruyoruz.İrmiklerimizi tencereye alıp orta ateşte sürekli olarak hafifçe esmerleşene kadar kavuruyoruz.Yaklaşık 20 dk kadar sürüyor bu işlem.Daha sonra tenceremizi ocaktan alıp lavaboya koyuyoruz.Önceden kaynamış olan suyumuzu irmiğimize döküyoruz.Bu aşama biraz tehlikeli!Aman dikkat.İrmik sakinleşince ocağa alıp kısık ateşte karıştırıyoruz.Aakabinde şekeri ekleyip yine karıştırıyoruz ve altını kapatıyoruz.Demlenmeye bırakıyoruz.
Hafif ılındıktan sonra servis tabağına alıp süsleyip servis ediyoruz.AFİYET OLSUN....


Geçen gün öğlen arasında okula adıma gelen kargo beni inanılmaz şaşırttı ve heyecanlandırdı.2010 BLOG YARIŞMAsı sponsorumuz ÜLKER adıma bu kartı ve içinde ülker ürünleri olan bu şirin kutuyu yollamış.Kendisine teşekkürlerimi iletiyorum.Çok hoş bir jest oldu benim için.
Öğretmenler odasındaki arkadaşlarımın da beni tebrik etmeleriyle birlikte heyecanım ve sevincim ikiye katlandı ,TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLARIM.İYİ Kİ VARSINIZ.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler