CİĞER KAVURMA

Çocukken çok severek yediğim ciğeri,lise yıllarında terk ettim.Bir daha ağzıma koymadım.Sebebi ise çok komikti.Biyoloji dersinde ciğerden bir kesit gösterdiler ve ben tüm o damarları,girintileri çıkıntıları gördüm.Bir daha da yiyemedim.Evlendikten sonra da evde yapmadım.Yani yapmıyordum.Eşimin ısrarları sonucu yemesem de yapayım bari dedim.Çok faydalı olduğunu bildiğimden çocuklara da yedirmek planlarım arasındaydı.

Sonuçta ben de dahil ailenin bütün fertleri afiyetle yedik(ben ancak bir kaç gıdım aldım gerçi ama!)Defnem ,o hiç bir şey yemeyen kız ciğere bayıldı.Tabii benim de eteklerim zil çaldı..Ben de bundan sonra daha sık yapacağım.Aslında tarif arşivden Yapalı epey oldu ama yayınlamaya ancak fırsat bulabildim.


MALZEMELER:
1 kg dana ciğer,
3 baş kuru soğan(piyazlık doğranmış),
tuz,karabiber,pulbiber.
HAZIRLANIŞI:
Ciğerleri kuşbaşı hatta mümkünse daha minik doğruyoruz.İyice yıkıyoruz.Bir tencereye ciğerleri koyup üzerine soğuk su ekliyoruz.Üzerini geçecek kadar.Bir taşım kaynatıp suyunu döküyoruz.Yeni bir tencereye sıvı yağı ve ciğerleri alıyoruz.3 su bardağı sıcak su ekliyoruz.Yaklaşık 25-30 dk kadar pişiriyoruz.Ciğer suyunu çekince piyazlık doğradığımız kuru soğanları ciğerlere ekliyoruz.Baharatları ve tuzunu ekleyip orta ateşte soğanlar ölüp ciğerle bütünleşince ocağın altını kapatıyoruz.

Ciğer kavurmanın yanına soğan salatası çok yakışıyor.TARİFİ BURADA.Tavsiye ederim mutlaka yapınız. AFİYET OLSUUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler