ISLAK KURABİYE


Bu muhyetem lezzetteki kurabiyeleri ilk önce sevgili ab-ı hayat arkadaşımda gördüm.O da tarifi Nino'dan almış.Tarif dikkatimi çekti bir yapayım bakayım dedim.İyi ki de yapmışım.İnanın yaparken bu kadar güzel olabileceğini hiç düşünmemiştim.Hatta kakaoluyu hiç denemeyip sade yapacaktım,hadi kakaolu da yapayım dedim yapmışken.Çok sevmem çünkü kakaolu şeyleri.Vallahi ikisi de süper oldu.Çocuklar sildi süpürdü.Hatta bu gibi şeylerden fazla yememeye dikat eden eşim bile epeyce yedi.Burdan ab-hayat arkadaşıma teşekkürler ediyorum.

''Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 21'in ev sahibi http://ngr.blogcu.com/ nazik daveti için teşekkür ediyor,kendisine kolaylıklar diliyorum ve hemencecik tarifime geçiyorum..

MALZEMELER:
Yarım paket margarin,
1 yumurta,
25 gr kakao,
1 pk vanilya,
1 pk kabartma tozu,
1 çay bardağı toz şeker,
1 çay bardağı svı yağ,
alabildiği kadar un.

ŞERBETİ:
3 çay bardağı şeker,
3 çay bardağı su (bu ölçü bana fazla geldi, bir dahaki sefere 2 bardak kullanmayı düşünüyorum.Çünkü şerbetin içinde bekletilmediğinden kalanı dökmek zorunda kaldım.)
Şerbetimizi yoğunlaşana kadar pişirip soğutun ve dolaba kaldırın.

HAZIRLANIŞI.

Kakao hariç tüm malzemelerimizi yoğurma kabımıza alıp yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.Daha sonra hamuru 2 eş parçaya ayırıp bir parçasına dilersek kakao ekleyeleim ve yoğuralım.Hmurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle yuvarlayalım ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize koyalım ve elimizle hafifçe bastıralım.Tüm malzemelerimizi bu şekilde hazırladıktan sonra önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Fırından çıkardıktan sonra soğuk şerbete bulayıp çıkarın ve sevis tabağına alın.


Ben iri çekilmiş fındık ve hindistan cevizi ile süsledim.Bu tariften çok memnun kaldım.Sanki içinde çekilmiş ceviz veya fındık tadı aldım.Yani ben yapamsam öyle zannederdim.Hafif ıslak ve nefis bir tad.Hemn denemenizi öneririm.Benden söylemesi.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler