DOĞUM GÜNÜ PASTASI


Bugün benim canım oğlumun doğum günü.Doğum gününü sınıfta arkadaşlarıyla kutladı.Uzun zamandır bu günü bekliyordu,gün sayıyordu nihayet muradına erdi.

Benim bitanem iyi ki doğmuşsun,iyi ki varsın.Tam 7 sene oldu.Yıllar su gibi geçti.İnşallah daha nice güzel günler yaşarsın..

Benden muzlu pasta yapmamı istedi,ben de dün okuldan geldikten sonra girdim mutfağa,sınıftaki herkese bol bol yetsin diye de büyük bir pasta yaptım.Evdeki yumurtaları bitirdim,ben bittim ama ortaya bu pasta çıktı,bakalım sizler ne diyeceksiniz.Ben pasta konusunda kendimi pek başarılı bulmuyorum,inşallah ilerleyen zamanlarda kendimi daha da geliştirebilirim..

MALZEMELER:
Pandispanya Hamuru İçin:
7 yumurta
1 su bardağı+3yemek kaşığı toz şeker
1su bardağı +3 yemek kaşığı elenmiş un
1 pk.kabartma tozu
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 cimdik tuz


KREMASI:
1 yumurtanın sarısı
7 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 su bardağı süt
vanilya
1 yemek kaşığı margarin
1 pk crem ole(Krema pişince içine karıştırılacak)
Arzuya göre limon kabuğu rendesi (özell. meyveli pasta yapılacaksa)


ARA KATLAR İÇİN:
Aralarına koymak için 2 muz
2pk.kakaolu krem şanti
1 pk.sade krem şanti.

HAZIRLANIŞI:
Yumurta aklarını ve sarılarını ayıralım. Aklarına hiç sarı değmemesi gerekiyor.
Aklarını derin bir kapta bir cimdik tuz ile hafif kar haline gelene kadar yüksek hızda mikserinizle çırpalım.
Şekerin yarısını ilave edip iyice katı kar haline gelene dek çırpmaya devam edelim.
Ayrı bir kapta kalan sekerle yumurta sarılarını kabarıp krema gibi olana kadar çırpalım.
Önceden çırptığınız yumurta aklarının içine sarılarını ilave edip düşük hızda ancak karışana dek karıştıralım.
Unu ilave edip tekrar ancak karışacak kadar yavaşça karıştırın. sıvı yağı ilave edelim.



Önceden yumurtaları çırparak ortaya çıkan havayı indirmemeye özen gösterelim.
Pasta kalıbımızın tabanına ben çıkarması kolay olsun diye yağlı kağıt serdim.Kenarlarını da iyice yağladım.Pandispanya hamurumuzu kabımıza dökelim.
Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında kabarıp üstü pembeleşene kadar pişirelim.Biraz ılındıktan sonra kenarlarından bıçakla geçip kalıptan çıkaralım ve soğumaya bırakalım.


Krem şantileri de hazırlayıp dolapta soğumaya bırakalım.

KREMANIN YAPILIŞI:
Bir tencereye yumurta sarisi ve sekeri koyup tel çırpma aleti ile yada çatalla hafifçe çırpalım.
Un,nişastayı ve kakaoyu da ilave edelim. Sonra soğuk sütü koyup karıştıralım.
Orta ısıda koyulaşana dek karıştırarak pişirelim.
Kaynamaya başladıktan 1 dakika kadar sonra altını kapatıp vanilyayı, yağı ve arzuya göre limon kabuğu rendesini ilave edip soğumaya bırakalım.

Bu arada hemen crem olemizi hazırlayalım.Zaten pişirmeye gerek yok.Mikserden geçrip pişmiş kremamıza ekleyip mikserde 2 dk kadar çırpalım.


PASTANIN BİR ARAYA GETİRİLMESİ:
Soğumuş olan pandispanyaMızı tırtıllı bıçak ile üçe bölelim.
Pandispanyamızın ilk katını fırça yardımıyla süt ile ıslatalım.
Hazırladığımız krememızın bir kısmını ilk kata yayılı,üzerine muz dilimlerimizi yerleştirelim.
Üzerine ikinci katı yerleştirip,sütle ıslatalım ve aynı işlemi uygulayalım.
Kremamızı ve muzu yerleştirelim.
Üçüncü katı da yerleştirip yine sütle hafifçe ıslatalım ve pastanın heryerini kakaolu krem şantimizi sürelim.
Daha sonra sade krem şanti ile de süsleyelim.
Buzdolabında 1 gece dinlendirdikten sonra servise hazırdır...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler