Kadayıf Dolması



Günaydın canlarımm:))) Sımsıcak bir sabahtan merhaba diyorum hepinize akın akın sevgiler, gülücükler dağıtıyorum yine..
Bu sabah o kadar neşeliydik ki sınırları zorladık.. Babam kaldırdı yataklarımızdan bu sabah hepimizi keyfi çk yerindeydi.. Sabahları bizi babam getiriyor iş yerine.. Çıktık evden dışarda bir gürültü.. Bir müzik babam coşmuş yine Ankara Havası dinliyor.. Ankara Havası dediysem bu yeni nesil kendini kaybetmiş, ne söylediği belli olmayanlar değil öz ve öz kaşık havası.. Zilli, kaşıklı, şıkırtılı..
Yerimizde duramayarak geldiğimiz bir yolculuk oldu:)) on kilometre yol nasıl bitti anlamadım..:)) Çok eğlenceli ve neşeliydi.. İzmire giderken de aynısını yapmıştı haydaaa hoppaa diye diye bitmişti yollar..:)
Biz aileden fıkır fıkırız sanıyorum ki babadan oğula tepeden tırnağa böyleyiz.. En kötü günümüz böyle olsunn:))
Efendim gelelim tatlımıza... Erzurum mutfağından Kastamonu mutfağına hoşgeldin diyoruz bu nefis tatlıya.. Annem bu tatlıyı seneler önce oktay ustada izlemiş ve yarım yantalak kendi anlayacağı dilde yazmış..Sonunda da denemişti.. Geçenlerde yine aklımıza geldi kadayıf aldık yine o yarım yamalak tariften ama bu sefer benim defterime düzgünce geçişi ile yaptık şimdi de sizlerle paylaşıyorum..Biz çok beğendik ailecek...
ve son olarak Papatya Prensesimin dediği gibi Ramazan Ayı sıcakta geçse şerbetli tatlı bir gelenek..:)) Amann azıcık yiyin:))


Malzemeler:
500 gr. taze tel kadayıf
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı antep fıstığı
Şerbet İçin:
1 lt. su
5 su bardağı şeker
1 dilim limon
Mantolamak İçin:
5 adet yumurta çırpılmış
Kızartmak İçin:
Sıvıyağ
Üst Süsleme İçin:
Kaymak ve antep fıstığı

Yapılışı:
Şerbet için su, şeker ve limon kaynatılıp soğutulur..
Kadayıflar tepsi içerisinde hafif tellendirilir.
Bir miktar kadayıf alınıp tezgaha serilir içerisine fıstık ve ceviz karışımı doldurulup dolma sarar gibi sıkıca sarılıp çırpılmış yumurtaya bulanarak kızgın sıvıyağda çevrilerek kızartılıp soğuk şerbete alınır..
Bir iki saat dinlendirilen tatlılar kaymak ve antep fıstığı ile süslenerek servis edilir..


Afiyet Bal Şeker Olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler