KİRAZLI KEK

Eve taşınma hazırlıkları yüzünden bu yaz ilk kez tatile çıkamadım.Zamanım oldukça bol.Ben de daha sonra zaman bulamam diye şimdiden bazı şeyler hazırlayıp dondurucuya atıyorum.Eve taşındıktan sonra malum gelen giden çok olacak.Ben de hayatıma kolaylık katmak ve evime gelen misafirlerimi en iyi şekilde karşılamak için bu boş günlerimi mutfakta değerlendiriyorum.Mesela epeyce bir yaprak sarması sardım,mantılar yaptım,az haşlayıp soğutup dondurucuya attım.Önümüzdeki günlerde de içli köfte yapıp dondurucuya atacağım.Bunlar zahmetli ve zaman isteyen işler.O yüzden önceden yapmakta fayda var.Eee bir daha bu kadar boş günü nereden bulacağım di mi ama!

Kiraz mevsimi açıldı.Çok sevdiğim meyvelerden birisidir kendisi.Evde de bol bol Sinangil Kek Unları olması nedeniyle kirazlı bir kek yapayım dedim.Zaten onu da dondurucuya yollayacağım az sonra.Tarif ziyafet dergisinden.Orada vişneliydi ben kirazlı yaptım.Görünüm muhteşem oldu.Tadının da nefis olduğuna eminim o yüzden gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz.Siz de önceden hazırlayıp dondurucuya atabilir,aniden gelen misafirlere muhteşem bir sunum yapabilirsiniz.
Yalnız tarifte margarin kullanılmıştı ben tereyağı kullandım.

KİRAZLI KEK

MALZEMELER:
2 yumurta(oda sıcaklığında),
1 kahve fincani süt,
3.5 yemek kasigi eritilmiş ılımış tereyağı,
1 su bardagi toz şeker,
1 pk kabartma tozu(ben unumun içinde olduğundan kullanmadım.),
1pk vanilya,
1 su bardagi çekirdekleri çıkarılmış kiraz,
1 su bardagi Sinangil fındık aromalı kek unu,

YAPILIŞI:
Çırpma kabımıza yumurtaları kırıp toz şekerle 2-3 dk kadar çırpıyoruz.Daha sonra sütü ve erimiş tereyağını ekleyip yine 1-2 dk kadar çırpıyoruz.Sonra unu ,kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek karışıma ilave edip bu kez çırpma teli ile yavaşça karıştırıyoruz.Son olarak kirazları ilave ediyoruz.Kelepçeli kalıbımızı(veya istediğiniz herhangi bir kek kalıbını) yağlayıp kek karışımını içine döküyoruz.Önceden ısıtılmış 175 derecede 25-30 dk kadar pişiriyoruz ama siz yine kürdan testi uygulamayı unutmayın.
Soğuduktan sonra kalıptan çıklarıp ister servis yapıyoruz ister dondurucuya atıyoruz.
AFİYET OLSUUUUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler