MUMBAR DOLMASI

Kısa bir aradan sonra merhaba.Okullar tatil oldu ama bizim seminerlerimiz devam ediyor.Bir yandan ev telaşı derken pc başına bazı günler hiç oturamıyorum.Bu gün perdecideydim.Günlerce süren kararsızlıkların git gellerin sonunda perdelere karar verildi ölçüler alındı.Artık geriye saymalar başladı.Hayırlısıyla taşındığımızda sizlerle de paylaşacağım yeni evimin resimlerini.Allah isteyen herkese nasip etsin bu mutluluğu...

Gel gelelim Mumbarımıza....Çocukken,o iştahsız,yemek yemeyen mıymıntı biriyken bile bayılırdım mumbar dolmasına.Ama annemin yaptığından başkasına elimi bile sürmezdim,hala da öyle.Mumbarı çok ama çok severim.Durun öyle hemen HAYIIIIIR demeyin.Bunun tadını(tabii ki temiz apan biri olmalı)yemeyen bilemez işte o kadar.Örnek mi?Eşim!İlk söylediğimde ''ağzıma bile koymam ben.'' dedi.Oyüzden de az aldık.Fakat benim tabağıma da saldırdı hakkımı zor kurtardım o kadar söyleyeyim.''Mmmmmm Anne hergün yap dedi.Bir tabak daha yok mu ?''dedi,''ah keşke biraz daha fazla alsaydık ''dedi.''Şimdiye kadar neden yemedim kiiiiii ''dedi.Dedi de dedi.İşte böyle.O yüzden arkadaşlar ön yargılarınızı bir kenara bırakın ve muhteşem lezzetten mahrum kalmayın.

MUMBAR DOLMASI

MALZEMELER:
4 adet koyun mumbarı,
125 gr kuzu kıyması,
1 su bardağı bulgur bir su bardağı pirinç,
domates salçası,
2 adet incecik kıyılmış kuru soğan,
3-4 iri diş sarımsak,
et suyu,
tuz,karabiber,pulbiber.



Resimdeki eller bana ait değil.Tahmin edebileceğiniz gibi anneme ait.

YAPILIŞI:
İlk önce kasaptan aldığımız mumbarları iyice temizliyoruz.Benim annem bunun için özellikle limon kullanıyor.İyice temizlenmiş defalarca yıkanmış mumbarımızı bir kenara alıyoruz.Daha sonra mumbarımızın iç harcını hazırlıyoruz.Tıpkı dolma içi gibi hazırlanıyor.Daha sonra uzun bir oyacak yardımıyla mumbarın içini dikkatlice dolduruyoruz.Bu arada çok fazla doldurmamaya dikkat ediyoruz.Yoksa patlayabilir.Ölçüye dikkat edeceğiz yani.İçi şişsin diye uğraşmayacağız.Doldurduğumuz mumbarları düdüklü tencereye alıyoruz.Üzerini geçmeyecek şekilde et suyu ilave ediyoruz.Kapağını kapatıp düdüklü ötmeye başladıktan sonra 30 dk.pişiriyoruz.
Sonra da afiyetle yiyoruz.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler