KONAK BÖREĞİ


PORSELEN DEMLİK -9 un ev sahipliğini bu sefer çok ama çok yardımsever arkadaşımız edaca30 yapıyor.Çokta başarılı bu konuda.Kendisine kolaylıklar diliyorum.Ben biraz geç kaldım bu sefer ama taşınma telaşına verin artık.


Sizlerin de desteği ile blogpota iyice ısındım.Geçmek isteyipte çekinen arkadaşlara da tavsiye ederim.Bu ortam gerçekten hoş.


Böreğimizin tarifini bloğuna gitmekten büyük bir mutluluk duyduğum arkadaşım yemedeyanındayat blogcudan aldım.Bloğunda birbirinden harika tarifler bulabilirsiniz.
Konak böreği gerçekten de hoş bir lezzet oldu.Biz de bir oturuşta bir tepsi böreği yiyen olmadığı için çoğunu sarıp pişirmeden buzluğa attım.Olur da aniden gelen bir misafirimiz olursa kolaylık olsun istedim.
Börek için arkadaşım 3 yufka kullanmış ama ben 5 yufkayı da kullandım.Kalan bayatlıyor,ziyan oluyor diye.Önce istediğimiz miktarda kıymamızı sıvı yağda kavuruyoruz.Çok ince kıyılmış soğanımızı ekleyip,soğan kavrulduktan sonra da tuzunu ve baharatlarını ekliyoruz.Son olarakta ufalanmış ekmeklerimizi içine koyup soğumaya bırakıyoruz.

1yumurta,1,5 çay bardağı süt ve 1/2 çay bardağı sıvı yağla yufkalara süreceğimiz karışımı hazırlıyoruz.

Yufakamızı tezgaha serip bu karışımı fırça yardımı ile sürüyoruz(.Asıl tarifta üçgen kesip tek tek sürmüştü ama ben böyle daha pratik olacağını düşündüm.).İkinci yufkayı da üzerine serip karışımımızı heryerine iyice sürüyoruz.Önce ikiye,sonra dörde,sonra da sekize bölüp kıymalı harcımızı üçgenimizin başına kaşıkla koyuyoruz.Sigara böreği sarar gibi sariyoruz.Kalan diğer yufkaları da aynı şekilde yaptıktan sonra üzerine kalan harçtan ,sonra da yumurta sarısı sürüp 180 derecede pişiriyoruz.AFİYET OLSUUUUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler