Limonlu Mahlepli Kurabiye


Merhabalar..:))
Herkese hayırlı cumalar diliyorum sevgili dostlar... Bu mübarek günde dilediğiniz herşey kabul makbul olsun diyorum...
Zira bugünlerde herşey istediğim gibi oluyo hatta fazlası oluyor.. Mesela geçenlerde bahsettiğim su takımımı teslim almaya bugün gittik ve o günkü fiyatından yaklaşık 75 tl ucuzladığını gördük.. Buda sevindirici oldu tabii kalan para ile başka birşeyler aldık başka eksikler kapandı..Allah ev yapanla yuva kurana yardım edermiş derler ya ne kadar da doğru her yerden bir kapı açılıyor.. Talih bizimle oluyor.. Dilerim her yuva kurmaya çalışan herkesin yardımcısı olur Allah..
Haftanın bu son gününde mis kokulu bir tarif paylaşıyorum sizler ile geçenlerde tatlı annecik Salihacığım da yapmıştı bu kurabiyelerden bende artık yapayım dedim zira bu tarifi dr. oetker kabartma tozu paketinden alıp defterime yazalı aşağı yukarı 4 yıl olmuştu tam tarihi: 27.12.2006 her yere tarih atarım muhakkak sonrada düşünürüm o gün nasıl bir psikolojideydim acaba ne düşünüyordum diye...Taaa liseden beridir saklarım günlüklerimi onlarıda okurum bazen roman gibi neler neler yaşamışız, ne çocuksu heyecanlar herşeyin yeri ayrı güzel..
Bu kadar konuşma yeter sanırım işte buyrun kurabiyelere, çaylar sizden hanımlar:))

Malzemeler:
1 yumurta akı
125 gr. margarin
Yarım çay bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı limon suyu
2 tatlı kaşığı mahlep
1 çay kaşığı tuz
3 su bardağı un
1 pk. susamlı mahlepli kabartma tozu

Üzeri için:
1 yumurta sarısı
Çörekotu

Yapılışı:
Tüm malzemeler sırası ile karıştırılıp yumuşak kıvamlı bir hamur yoğrulur.
Elde edilen hamurdan fındık büyüklüğünde parçalar koparılıp elle silindir yapılıp çeşitli şekilde şekillendirilir..
Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp çörekotu serpilen kurabiyeler önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dk. pişirilir.
Ilık yada soğuk servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler