MİDYE POĞAÇA

Yapımı biraz meşakkatli ama yaptığınıza fazlasıyla değecek bir poğaça.Benim çok sevdiğim bir öğrencimin annesi arada yapıp getirirdi bana.Baktım olmayacak tarifini istedim.Hemen evdedenedim misler gibi bir börek oldu.Yalnız tarifte kaymak yoktu onu da ben ekledim.

 MALZEMELER:
  • 1,5 su bard.süt
  • 2,5 su bard. ılık su
  • 1 pk yaş maya
  • 1 su bardağına yakın kaymak
  • 1 su bard.sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • Aralarına sürmek için erimiş tereyağı.

YAPILIŞI:
  1. Süt,sıvı yağ,yaşmaya,şeker,tuz ve kaymağı karıştırıyoruz.
  2. elenmiş unu ekliyoruz.
  3. Kulak memesi kıvamında hatta biraz daha yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.Yarım saat dinlendiriyoruz.
  4. Hamuru iki parçaya bölüyoruz.,
  5. İkiye böldüğümüz hamurların herbirini sekiz bezeye bölüp tabak büyüklüğünde
    tek tek açıyoruz ve aralarına erimiş tereyağı sürüyoruz.
  6. Bu şekilde sekiz taneyi tek tek açıp üst üste diziyoruz.Ama aralarına tereyağı sürmeyi unutmayalım.
  7. Diğer böldüğümüz hamura da aynı işlemi yapıyoruz.Böylece 2 tane sekizer, tabak şeklinde açılmış hamurumuz oluyor.
  8. İki ayrı tabakta açtığımız hamuru buzdolabında 2 saat dinlendiriyoruz.
  9. Buzdolabından çıkardığımız hamurları tek bir yufka gibi açıyoruz.(sekizini bir kere de.)
  10. Hamurları iki ayrı kısımda yağladığımız için 2 yufka açıyoruz.
  11. Açtığımız hamuru üçgen şeklinde kesiyoruz.
  12. İsteğe göre peynirli,patatesli veya kıymalı harç hazırlıyoruz ve geniş tarafına koyuyoruz.
  13. Sigara böreği sarar gibi sarıp yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.
  14. Üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz.

Tepsi de en az 1-1.5 saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz.
Mayalandıkça mayalanıyor.

180 derecede önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Tek kelime ile şahane poğaçalarınız oluyor.
AFİYET OLSUN....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler