HAŞHAŞLI ÇÖREK

Haşhaşlı çöreği ilk kez denedim.Sevgili arkadaşım Fikriye 'den bana Manisa'dan haşhaş getirmesini rica ettim,sağolsun O'da beni kırmadı.Ben de büyük bir zevkle denedim çöreği ama küçük bir hata yaptım.Daha büyük bir fırın kabına koymadım.Çöreklerim mayalandıkça şiştiler,büyüdüler büyüdüler...
      Veee  kaba sığamadılar doğal olarak.Siz siz olun çok geniş bir kaba koyun ya da ikiye üçe bölün geniş geniş yerleştirin.Onlar da rahat rahat kabarsınlar.Ben  bayağı yalvardım artık büyümeyin diye !
      Ama tadı müthişti.Herkese tavsiye ediyorum...

 MALZEMELER:

• 1 su bardağı süt
• 1 yumurta (oda sıcaklığında)
• 1 çay bardağı sıvıyağ
• 1 çay bardağı ılık su
• 10 gr maya 
• 2 yemek kaşığı şeker
• 1 tatlı kaşığı tuz
·  Aldığı kadar un.


İÇ HARCI İÇİN

• Bir küçük kase haşhaş ezmesi,

• Bir çay bardağı dövülmüş ceviz,

• 4 yemek kaşığı şeker,

• 3 yemek kaşığı sıvıyağ.

• 1 kase kuru üzüm.

YAPILIŞI:

  1. Hamur malzemelerimzle yumuşak bir hamur yoğuralım.
  2. 2 saat kadar mayalandıralım.
  3. iki bezeye ayırıp yarım mm kalınlığında açalım.
  4. Ezilmiş haşhaş ve şekeri karıştıralım.
  5. Hazırladığımız karışımı açmış olduğumuz yufkanın üzerine yayalım.Üzerine kuru üzüm ve ceviz serpelim.
  6. Bir ucundan rulo yapalım ve 3 parmak kalınlığında keselim.
  7. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine aralıklı olarak dizelim.(benim gibi küçük kap kullanmayın.)
  8. 30 dk kadar daha mayalandırıp 180 derecelik fırında pişirelim.
  9. Tercihen sıcak sıcak yiyelim.
AFİYET OLSUN....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler