MİDYE TATLISI

Doğum günü menüsünde en çok beğenilen tatlardan biriydi.Benim de bundan böyle favori tatlım oldu.İçine koyduğum kavrulmuş fındık,ceviz ve badem inanılmaz bir lezzet veriyor.Ayrıca mayalı bir tatlı olması (ki ben ilk kez mayalı bir tatlı yaptım.)tatlının biraz yumuşak olmasına neden olmuş.Bana hazır satılan tatlıları hatırlattı.Midye tatlısını uzun zamandır arkadaşlarda görüyordum ama yapması zor zannediyordum.Fakat yaparken gördüm ki bayağı basitmiş.Bilsem çok daha önce denerdim.Tarifi Sevgili Nino'dan aldım..

Gelelim tarifine:
MALZEMELER:
1 çay bardağı süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 pk kuru maya,
1 yumurta,
1 tatlı kaşığı şeker,
1 çay kaşığı tuz,
3 su bardağı un(ama ben göz kararı kullandım.),
İÇ HARCI;
İri çekilmiş fındık(kavrulmuş),badem ve ceviz içi.
HAMURU AÇMAK İÇİN ;
Nişasta.
ŞERBETİ:
3 bardak şeker,
3 bardak su,
yarım limon suyu.


HAZIRLANIŞI:
Önce şerbeti hazırlayıp sğumaya bırakıyoruz.Yoğurma kabına süt,sıvı yağ,şeker,tuz,yumurta ve mayayı koyup çırpıyoruz.
Unu ekleyip yoğuruyoruz.Hamuru 20-30 dk.oda sıcaklığında dinlendiriyoruz.Dinlenen hamuru 6 bezeye ayırın.(isterseni daha fazla beze de olur.)Nişasta serpilmiş tezgahta hepsini tabak büyüklüğünde açın.Açtıktan sonra 6 bezeyi de üst üste koyup açabildiğiniz kadar büyükçe açın ki daha çıtır çıtır olsun.Sıkıca rulo yapıp dolaba kaldırın.20 dk s*onra tezgaha koyun ve 1 parmak eninde kesin.Resimde var.İçine bolca iç harcını koyun.Uçlarını yağlayın ve oval şekilde kapatın.Tarifte üzerine tereyağını eritip dökmekte varmış ama ben görmemişim.ama böyle de şahane oldu..Önceden ısıtılmış 180-190 derecelik fırında nar gibi kızarana kadar pişirin.Fırından ço-ıknca soğuk şerbeti dökün ve sönmüş fırına koyun ki şerbeti iyice çeksin.Bir kaç saat sonra da afiyetle yiyin..



Midye tatlısı herkesin yemek isteyeceği bir tatlı.Hazırlaması da kolay.Bence hiç denemediyseniz hemmen deneyin derim.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler