KIYMALI &PATATESLİ RULOLAR


Yufkadan yaptığım patatesli ve kıymalı rulolar tek kelime ile mükemmel bulundu herkes tarfından.Ben de bir günlük diyetime ara verdim ve bu nefis rulolardan yedim..Aslında kıyma ile yapılan bir yemek fakat ben patatesli iç harçları çok sevdiğim için patateslisini de yaptım.Patatesli kıymalıdan daha çok beğenildi.

MALZEMELER;
4 adet yufka
KIYMALI HARÇ:
500 gr kıyma,
1 baş yemeklik doğranmış kuru soğan,
tuz,karabiber,pulbiber,
kekik.

PATATESLİ HARÇ;
3 haşlanmış ezilmiş papates,
1 baş yemeklik doğranmış kuru soğan,
1 tane yeşil soğan,
1 yemek kaşığı domates salçası,
tuz,karabiber,pulbiber.


HAZIRLANIŞI:
Önce kıymalı harcımızı hazırlıyoruz(yani ben öyle yaptım!!).Tavaya sıvı yağ koyup yemeklik doğradığımız kurusoğanları ekleyip pembeleşene kadar kavuruyoruz.Kıymaları ekliyoruz,iyice kavuruyoruz.Ocaktan almadan 5 dk önce bütün baharatları ekleyip altını kısıyoruz.5 dk sonra ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.
Patatesleri haşlıyoruz.Çatalla eziyoruz.Tavaya yağı koyup yemeklik doğranmış soğanları ve yeşil soğanı ekliyoruz.Soğanlar pembeleşince 1 yemek kaşığı domates salçasını ekleyip biraz çeviriyoruz.Haşlanmış ve ezilmiş patatesleri de tavaya koyup son olarak tüm baharatlarını ekleyip 5 dk sonra ocaktan alıp ılımaya bırakıyoruz.

Tezgaha yufkamızı yayıyoruz.Ucunu 10 cm kadar içe kıvırıp kıymalı veya patatesli harçtan bolca yayıyoruz.Ucunu dikkatlice kıvırıp rulo yapıyoruz.Üç parmak eninde kesip fırın tepsisine resimde görüldüğü gibi harçlı kısmı yukarıda kalacak şekilde diziyoruz.Harçlarımız bitene kadar bu işlemleri uyguluyoruz.

Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 30 dk kadar pişiriyoruz.Sarımsaklı yoğurt hazırlıyoruz.Ruloları fırından çıkarıp servis tabağına alıyoruz.Üzerine sarımsaklı yoğurttan biraz gezdiriyoruz.Tavada tereyağı,pulbiber ve çok az nane kızdırıp rulolarımızın üzerine gezdiriyoruz.
AFİYET OLSUUUUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler