MISIR TATLISI &MiM

Evde kullanılmayı bekleyen mısır unum vardı ve ben ne yapsam da bu mısır ununu değerlendirsem diye düşünüyordum.Niyetim güzel bir tatlı yapmaktı.Ama sağolsun Sevgili Lemanice 'de ''Adını sen koy'' tatlısını görünce tamamdır dedim.Ertesi güne tatlı yapmam gerekiyordu zaten hemen not aldım.Sevgili Leman adını Selanik Tatlısı olarak biliyormuş ama olmadığını internette yaptığı araştırmada öğrenmiş ,O'da adını sen koy demiş.Ben de uzun uzun düşündüm,tadına bakan arkadaşlarıma sordum ve sonuçta adını Mısır tatlısı koydum.Bilimiyorum ama bana en uygun ad buymuş gibi geldi.Zaten isim koyma konusunda hiç iyi değilimdir...Bayağı bir strese girdim!!!

Aslında niyetim bu tarifi vermek değildi.Okuldaki toplantımız için yapmıştım.Toplantıdan sonra ağzımızı tadlandırmak için.Yiyen herkes o kadar beğendi ki hemen sitene koy da tarifi alalım dediler.Sadece arkadaşlarım değil ev halkı da çok beğendi.Defne bile ikişer ikişer yedi diyeyim siz anlayın artık!

Tatlı çok az malzeme ile yapılan oldukça pratik bir tatlı.İçindeki mısır ununu irmik zannedenler de oldu.


MALZEMELER:
2 yumurta,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı mısır unu,
1 paket kabartma tozu,
1 pk vanilya(tarifte yoktu ben koydum),
1 çay bardağı şeker,
1 bardak un(siz yine de azar azar koyun.)
ŞERBETİ:
2 su bardağı şeker,
3 su bardağı su,
yarım limonun suyu.


YAPILIŞI:

Önce şerbeti hazırlayıp ılıtalım.Yoğurma kabına 2 yumurtayı kıralım,mısır ununu,şekeri,yağı koyup iyice karıştıralım.Daha sonra unu,kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip ele yapışmayacak yumuşak bir hamur yapalım.Elimizle şekil verip yağlanmış fırın tepsisine dizelim.Önceden ısıtılmış 180-190 derecede pişirelim.Nar gibi kızarınca tatlıyı fırından çıkarıp 2 dk kadar bekleyip ılımış şerbeti tatlımıza dökelim.Soğuyunca afiyetle yiyelim..

MİM
Sevgili Yosunbukacığım beni güzel bir konuda sobelemiş,kendisine teşekkür edip hemen cevaplarıma geçiyorum.

  • Kullandığınız parfümün markası; Çok fazla parfüm kullanmam,hatta çok nadir kullanırım çünkü beni rahatsız ediyor kokular,hele bazı kokulara hiç dayanamam.Ama genelde Avon'un parfümlerini kullanıyorum.İsimleri yazmıyor.Ama en çok dışı pembe olannı severim.Gül kokulu olanı.
  • Kreminizin markası; yine aynı şekilde Avon'un kremlerini kullanıyorum.Krem benim için çok önemli gerçekten.
  • Şu an okuduğunuz kitap; Fatma Aliye Uzak ülke.Yazarı Fatma Karabıyık BARBAROSOĞLU. Ve elime geçen bütün kitaplar...
  • En son aldığınız üç ürün; Son zamanlarda o kadar çok şey aldım ki,ilk anda hatırlamam çok zor ama kalpli kek kalıbı,kızıma mus çorap ,kendime Koton'dan çanta aldım...
  • En çok sevdiğim 3 dizi film; Genelde yabancı dizileri izliyorum;cnbse'de CSNY ve PRİSON BREAK; YAPRAK DÖKÜMÜ.
İşte bu kadar....Ben kimseyi sobelemeyeceğim zira kimi sobelesem ya tatilde ya da önceden sobelenmiş oluyor..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler