PATATESLİ BÖREK(POĞAÇA)

Bu böreği Mutfakcini'nde gördüm ve hemen tarifini aldım uygun bir zamanda yapmak üzere.Adı börek ama poğaça aslında.En önemli özelliği de hamuruna haşlanmış patates konuluyor olması.Patates müthiş bir tad katıyor.
Bir arkadaşıma oturmaya giderken de işte tam fırsatı dedim ve yapmaya koyuldum.Tabii börekleri öğlen mayalayınca ve misafirlikte akşam olunca sıcak götüreyim dedim ve börekçik mayalandıkça mayalandı,mayalandıkça mayalandı,hatta bir ara korktuğumu da itiraf edeyim,içindeki patatesli harç dışarı taşmaya başlayınca fırına attım.Görünüş beni memnun etmese de tadı tek kelime ile süperdi.Hayatımda yediğim en güzel poğaça böreklerden biri olarak yerini aldı.Tavsiye ederim hemen yarın yapın.Sağolasın Funda diyeceksiniz.EMİNİM..


MALZEMELER:
3 tane haşlanmış patates,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 pk yaş maya,
1 çimdik tuz,
alabildiğince un.


İÇ HARCI İÇİN ;
3 haşlanmış patates,
1 tane yemeklik doğranmış kuru soğan,
1 tatlı kaşığı salça,
tuz,karabiber,pul biber,
maydanoz.
HAZIRLANIŞI;
Mayayı 1 çay bardağı ılık suda eritiyoruz.Haşlanmış patatesleri rendeliyoruz.Mayayı,tuzu,yağı ve unu ekleyip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Hamuru mayalanmaya bırakyoruz.İç harcını hazırlamaya başlıyoruz.Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda pembeleşene kadar kavuruyoruz.Salçayı ekliyoruz.Çatalla ezdiğimiz patatesleri ezdiğimiz patatesleri,tuzu ve baharatları da tavaya ilave edip kavuruyoruz.Ocaktan alıp ince ince kıydığımız maydanozları da harca katıyoruz.
Mayalnmış hamurda minik toplar koparıp masada yuvarlak açıyoruz.Harçtan bolca her yerine sürüyoruz.Elimizle yuvarlayarak rulo yapıp iki ucunu birleştiriyoruz.Hepsi bitince yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyor ve üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.Ben unuttum ama susam, çörek otu veya haşhaşta üzerine serpebiliriz.Önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
AFİYET OLSUN..
İşte burada sıcak götüreyim derken çok mayalandırdığım poğaçaların sondan bir önceki durumu!!...Siz bu kadar mayalandırmayın sakın!!!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler