SİMİTÇİ GELDİİİİ


Bu güne kadar bloglarda pek çok simit tarifi görmüştüm ama elmaşekerindeki tarife rastlayana kadar yapmayı düşünmemiştim,daha doğrusu cesaret edememiştim.Gerçekten istediğim neticeyi alabileceğime evde simit yapabileceğime inanmazdım.Elmaşekerine tarif için çok teşekkür ederim.

Neyse lafı uzatmayayım tarifi bir deneyeyim bakalım dedim.Güzel olmazsa kimseciklere söylemem!!Yatığım simit öyle güzel olduk ki eşim de çok severek yedi,hatta oğlum babasına çıkıştı ''sen çok yedin artık yeme!''

Çocuklarım artık sürekli istiyor,değişik öneriler de getiriyorlar.O fikirleri de en kısa zamanda deneyeceğim..Diyeceğim o ki bence bu simitler kaçmaz deneyin göreceksiniz.
Tarifi aynen uyguladım ancak ben şeker kullanmadım.


MALZEMELER:

1 su bardagi süt,
1 su bardagi ılık su,
1 su bardagi sıvıyağ,
1 cay bardagi seker(ben kullanmadım.),
1paket yaşmaya,
1 yumurta,
2-3 kaşık pekmez.
Alabildiği kadar un.
Susam( ben yerine küncü kullandım zaten yakın akrabası!!)


YAPILIŞI:

Pekmez ve susuma hariç tüm malzemeyi yoğuruyoruz yumuşak bir hamur elde ediyoruz.20-30 dk kadar dinlendiriyoruz.Pekmezi biraz su ile açıyoruz,susamlarımızı da geniş bir tabağa koyuyoruz.Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle ince uzun rulolar yapıyoruz.Ruloyu ikiye katlayıp simit şekli vererek birleştiriyoruz.Önce pekmeze sonra da susama batırıp fırın tepsimize diziyoruz.Biraz da tepsi de mayalandırıp önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.Yanına hemencecik bir çay demlemeyi asla unutmuyoruz.AFİYET OLSUUUUUUUUUN!!!

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler