YEŞİL MERCİMEKLİ PİRİNÇ PİLAVI

Bu gün 23 nisanı kutladık,ama hep birlikte donduk,üşüdük gerçekten.Bu kadar üşüdüğüm bir 23 Nisan daha hatırlamıyorum.Yine de herşey çok güzeldi.Çocukluğumda da 23 Nisanlarda ayağımda pisi pisiler olduğu için(ben folklör grubundaydım.) ayaklarımızın altı yanar,sıcaktan yere basamazdık.Kafalarımız kavrulurdu sıcaktan.Tabii orası Mersin'di!!!Ama bu gün anladım ki sıcaklamak üşümekten daha iyiymiş!

Gelelim pilavımıza.Kendileri benim ve de çocuklarımın en sevdiği pilav olurlar.Yeşil mercimekli pilav pişirdiğim zaman çocuklar gerçekten de çocukça sevinir.Allahtan ki seviyorlar.Zira bol vitaminli bir pilavcağız.
MALZEMELER;
1/2 su bardağı yeşil mercimek,
1,5 su bardağı pirinç,
1 kuru soğan,
3 bardak su,
1 sap yeşil soğan,
1 tane sivri biber,
tuz,karabiber,pulbiber.
HAZIRLANIŞI:
Önce yeşil mercimeklerimizi haşlayıp bir kenara alıyoruz.
Tencereye biraz sıvı yağ,biraz tereyağı koyup kızdırıyoruz.Yemeklik doğranmış soğanları,sivri biberi soğanlar pembeleşene kadar kavuruyoruz.Yeşil soğanı ince ince doğrayı ekliyoruz.Yıkanmış pirinçleri tencereye alıp üzerine tuz ve karabiberi atıp biraz kavuruyoruz.Üzerine yeşil mercimeği ekleyip suyunu koyuyoruz.Kaynamaya başlayınca altını kısıp pilavımızı suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Piştikten sonra üzerine kağıt havlu kapatıp dinlediriyoruz.Ben yanına salata ve cacığı çok yakıştırıyorum,bir de turşu..
AFİYET OLSUN...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler