ÇİLEK KREMALI ÇİLEKLİ YAŞ PASTA

İnsan bir şeyi kaybetmeyince değerini anlamıyor gerçekten.Wordpress'te güzel bir ortam ama buraya alıştım ve kopmak hiç kolay olmadı.Neyse ki sorunumu çözdüm.Artık sayaç ve benzeri şeyler eklemeyeceğim bloğuma.Korkar oldum.Zaten artık kaç kişinin girip girmediğinin bir önemi de yok,çünkü yalnız olmadığımı biliyorum.Bana bunu en güzel şekilde hissettirdiniz.

Kızımın uzun süredir benden istediği çilekli yaş pastayı yaptım sonunda.Fark olarak kremasına da 10-15 tane de çileği rondodan geçirip koydum,tam bir çilekli yaş pasta oldu.Tabii tadına doyum olmadı.yaş pasta ile fazla arası olmayan eşim bile çok beğendiyse tamamdır bu iş dedim yani.Bir dilim hiç kimseye yetmedi.Ben mi;ben azıcık ucundan lezzet kontrolü yaptım.Tadı damağımda kaldı gerçekten de..Evde hazır pandispanya vardı Uno'nun,tembellik edeip onu kullandım ama neyse ki yine pişman etmedi beni.

MALZEMELER:
3 katlı hazır pandispanya,
1 pk krem şanti,
1 su bardağı damla çikolata,
500 gr çilek.
KREMASI İÇİN;
1 süt(kremasını bol yaptım.)
3 yemek kaşığı un,
1 yumurta,
1 pk vanilya,
15 tane çilek(rondodan geçmiş.)
5 yemek kaşığı şeker,
1 limon kabuğu rendesi,
yarım yemek kaşığı tereyağ.
HAZIRLANIŞI:
Önce krem şantiyi 1 bardak süt ile hazırlayıp dolaba kaldırıyoruz.Kremayı hazırlamaya başlıyoruz.Unu,sütü,şekeri,yumurtayı ,rondodan geçmiş çileği,limon kabuğu rendesini tencereye koyup koyulaşana kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz.Kaynamaya başlayınca altını kısıp 3 dk kadar daha kaynattıktan sonra ocaktan alıyoruz.Tereyağını ve vailyayı ekleyip blendırda 3-4 dk yüksek hızda çırpıyoruz.Kenara kaldırıyoruz.
3 katlı pandispanyanın il katını şekerli süt ile heryerini ıslatıyoruz.Kremayı bolca sürüp üzerine ortadan ikiye kestiğimiz çileklerive damla çikolataları koyuyoruz.İkinci katı da aynı şekilde şekerli süt ile ıslatıyoruz,kremayı sürüyoruz,çileklerive damla çikolataları serpiyoruz.Son katına da kalan kremayı sürüyoruz.Krem şanti ile kaplaıyoruz.Çilek ve damla çikolata ile süsleyip buzdolabına 1 gün dinlenmek üzere kaldırıyoruz.

Miasfirlerin yanında dilimlenmiş halini çekemedim,ancak bu kadar...
AFİYETLER OLSUNUUUUN....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler