Zencefil Yıldızları


Merhabalar sevgili dostlar:))
Yılbaşı kıpırtıları başladı değil mi:) Umutları, mutlulukları, telaşları en güzel şekilde karşılamaya çalışmak ne kadar güzel..
Ben bugün çok çok yoruldum ama çok zevkli bir yorgunluk oldu..Bugün yılbaşı için yapacağım pastamın keklerini pişirdim üç tane ayrı ayrı kek:) ve sekiz ayrı çeşit kurabiye:) Annem evlenip gitmeden bozucaksın kız fırını deyip gülse de ortaya çıkan kokular mest etti onu:) Harika hazırlanıyoruz çok güzel olacak inşallah:) Yarın da pastamı kreması ile buluşturacağım ve kalan hazırlıkları tamamlayacağım:) Cuma gününe fazla iş kalmasın o gün yalnızca mezeleri hazırlamayı düşünüyorum:)
Neyse efendim bugün yaptığım kurabiyelerden olan zencefil yıldızlarının tarifini Lezzet Dergisinin web sitesinden aldım.. Harika tarifler var biliyorsunuz ne zaman gitsem oraya coşuyorum bunu da yapayım ! bunu da! bunu da! Sonu gelmiyor:)
Bugünlük burada bu kurabiyelerim sizlerle umarım beğenir sizlerde mutfağınızda hayata geçirirsiniz..

Malzemeler:
125 gr. yumuşatılmış tereyağı
110 gr. esmer tozşeker
3 su bardağı un
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 çay kaşığı toz zencefil
Yarım su bardağı bal

Yapılışı:
Tereyağı, şeker ve yumurta sarısı mikserle çırpılır. Bal, un, zencefil ve kabartma tozu eklenip iyice karıştırılır. Gerekirse un veya bal ilavesi yapılır. Ben bala gerek görmedim ama çok çok az un ekledim..
Elde edilen hamur unlanmış tezgahta 5 mm kalınlığında açılır.Yıldız  kalıpla kesilerek yağlı kağıt serili tepsiye sıralanan kurabiyeler önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında yaklaşık 15 dakika fırınlanıp soğutulur..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler