Bademli Kahveli Kurabiye

Bugün sizlerle Trabzon'da ki yengemden öğrendiğim nefis kurabiyelerimi paylaşıyorum..
Hem fındıklısı,hem bademlisi, hem de cevizlisi nefis oluyor..İçersine süt ve yumurta eklemezseniz daha kıyır kıyır oluyor..Bizimkiler, biraz yumuşak olsun dedikleri için ben yine tarifi tam uyguladım..Belirttiğim gibi süt ve yumurta olmazsa un kurabiyesi havasında oluyor..İster süt ekleyip deneyin,isterseniz eklemeden deneyin ama mutlaka deneyin derim..

Teşekkürler!!

Kahveli Kurabiye

Malzemeler
150 gr şeker
1 yumurta sarısı
1 yumurta akı(üzeri için)
minicik tuz
1 yemek kaşığı dolusu nescafe (eritilmeden eklenecek)
1 paket tereyağı
1/2 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı kavrulmuş tuzsuz badem
(normalde çiğ fındık girecekti,ben badem ekledim..ceviz de ekleyebilirsiniz.)
alabildiği kadar un
tepesi için iri kıyılmış badem veya file badem..ben kalem badem kullandım.

Kahveli Kurabiye

Hazırlanışı

Un ve kabartma tozu hariç tüm malzeme eklenip iyice karıştırılır.

Un ve kabartma tozu elenip eklenip iyice yoğrulur.

Normalde top top yapılıp,önce aka sonra badem veya fındığa batırılacaktı.Fakat ben fotoğraflar da görüldüğü gibi hazırladım..

(Merdane ile açıp kalıpla kestim,üzerlerine fırça ile yumurta akı sürüp badem serpiştirdim.)

175 c de yaklaşık 15-20 dk arası pişirilecektir.

Kahveli Kurabiye

Afiyetler olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler