Bayram Pastası

Günaydıınnn:))
Yepyeni bir haftanın bu güzel pazartesisinde yeniden beraberiz:)) Herkese sendromsuz pazartesiler diliyorumm:))
Efendim hafta tatlı başlasın dedik ee tarifimizde tatlı olsun değil mi?
Taaaa bayramdan kalma bir pasta var bugün sırada..Pastamın pandispanyası diğer yaptıklarımdan daha az malzemeli tamamen zıttı olarak da daha çok lezzetli ve verimli..Eşimin akrabalarından sevgili Nebahat Abla' ya misafir olduğumuzda tattığım pastanın pandispanyası beni büyülemişti.. Sünger gibi yumuşacıktı.. Tabii ki hemen sordum tarifi ve çookk şaşırdım bu kadar az malzeme ile bu kadar nefis bir pandispanya:) Fırından çıkınca ıslak tülbentle nemlendiriyormuş pamukluğu daha da artıyor böylelikle:)Bayramı fırsat bildim ve annemelere bu nefis pastayı yaptım.. Haaa bir de canım Hülya Ablamın bana hediye ettiği süsleme şekerleri ile de süsledim:) Ablacım muffin kalıpları ile yaptığım kekler sıraya girdi:) Bu hafta sonu eşimin yakın akrabalarını ağırladım bizlerle birlikte tam 20 kişi:) çok başaılı geçti:) Beni yalnız bırakmayan yardımcı olan kayınvalideme teşekkür etmeliyim tabii:) Yapım aşamasında yardım eden İpekciğime de:)
Ama şimdi pastamızz:)

Malzemeler:
Pandispanya:
3 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Yarım çay bardağı süt
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
Krema ve üstü için:
2 paket kakaolu-fındıklı creme ole
2 paket sade kem şanti
Muz, damla çikolata
Süsleme şekerleri

Yapılışı:
Öncelikle krem şantiler ve  krem ole tariflerine göre hazırlanıp buzdolabına kaldırılır..
Pandispanya için yumurtalar ve şeker çırpılır üzerine sırası ile süt, sıvıyağ, kabartma tozu, vanilin ve un eklenerek özleşene dek karıştırılır..Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir.. Fırından çıktıktan sonra üzerine nemli bir tülbent örtülüp soğuyana dek bekletilir ve kalıptan çıkarılır..
Soğumuş olan pandispanya ortasından ikiye bölünür ve alt kısmı sütle ıslatılıp krem ole ve meyvelerle malzemeler bitene dek kat kat döşenir.. İkinci kat da meyvelerin üzerine kapatılıp sütle ıslatılır ve krem şanti ile kaplanıp zevke göre süslendikten sonra buzdolabına kaldırılan pasta bir gece dinlendiilip dilimlenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler