Patates Çorbası

Merhabalar efendim.Herkes bu saatte iftarını yapmış,keyifle çayını kahvesini yudumluyordur herhalde.Allah kolaylığını nasıl da veriyor değil mi?İşte bir hafta geride kaldı bile.Bu arada bugün farkettim ki eğer çalışmıyor olsaymışım,ramazan ayında 24 saat mutfakta olurmuşum.Çünkü bütün hafta sonum neredeyse mutfakta geçti.İnsan oruçlu olunca biraz aç gözlü oluyor sanırım.
Ramazan ayının olmazsa olmazı çorbadır bana göre denemediyseniz bu çorbayı mutlaka deneyin çok lezzetli oluyor.Hadi o zaman tarife

Malzemeler


  • 3 adet patates

  • 1 adet kuru soğan

  • 2 diş sarımsak

  • 1 su bardağı süt

  • et ya da kemik suyu (yoksa sadece su da olur)

  • tereyağ

  • kırmızı biber,tuz,karabiber

Yapılışı


Bir tencerede rendelediğiniz soğanı ve iyice dövülmüş sarımsağı tereyağ ile bir miktar soteleyin.Soyulup küçük parçalar halinde doğranmış patatesi ilave edip üzerine biraz su ekleyerek patatesler iyice yumuşayıncaya kadar kaynatın.Patatesler iyice pişince sanki püre yaparmış gibi blendır ile iyice karıştırarak pütürsüz bir kıvama getirin.Bu karışımın üzerine bir bardak sütünüzü yedirerek boşaltın.İstediğiniz kıvama gelene kadar(ben çorbayı biraz kalın kıvamlı seviyorum) et yada kemik suyunuzu azar azar ekleyerek kaynatın.Damak zevkinize göre tuz ve karabiberini ekleyin.Servis etmeden önce kızdırılmış kırmızı biberli yağ gezdirin.Afiyet olsun.


Herkese sağlıklı ve güzel haftalar dilerim sevgiyle kalın............

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler