Fıstık Lokumu

Merhabalar sevgili dostlar!!!!
Yorgun, ağrılı, öksrüklü bir bedene sahip olan ben herşeye rağmen çok mutluyum:)) Bu nasıl başlık yahu demeyin:)) Malum evin erkeklerini yolladık, sevgilim de işyerinde lojmanda kalıyor kaldık mı anacığımla başbaşa ver elini kıyı bucak temizlik.. Analı kızlı bir giriştik ki eve sormayın gitsin bayram temizliği de çıkıverdi aradan:)) Annem bu evde belki de son temizliğimiz diye dertlense de kısmet, bu aralar "kızı gelin etme hüznü" sardı yavrumu:)) ah kıyamıyorum da çeyizler pikoya verildikçe, eksikler tamamlandıkça içleniyor kuzum.. Bilmiyor ki çok yakınında olacağım ama üst katta da olsam "gelin gidecekmişim" bir kere..
Neyse efendim anacığımın bu halleri uzun  yaza yaza bitiremem hele içimi bir dökersem destana dönüşür yazım:))
Dün dedim ya çok yoruldum bir sürü mamalar yaptım işte ilki, Fıstık lokumu:)) Paratik, lezzetli ve hafif:) Daha ne istenir ki.. Daha önce muzlu ve çileklisini de yapmıştım.. Bayram ikramı ne yapsam diye düşünenlere erken de olsa bir öneri..

Malzemeler:
3 su bardağı süt
7 çorba kaşığı irmik
5 çorba kaşığı tozşeker
1 pk.antepfıstıklı puding
1 çorba kaşığı tereyağ
1 pk. vanilin.
3 çorba kaşığı toz antepfıstığı
Üzerine: Hindistan cevizi


Yapılışı:
Süt tencereye alınıp içine şeker, irmik ve puding eklenip karıştırarak pişirilir. Kaynamaya başlayınca içerisine tereyağı ve vanilin alınıp bir taşım daha kaynatılır ve ocaktan alınıp antepfıstıkları eklenerek soğumaya bırakılır.
Soğuyan lokum harcı ellerimiz ıslatılarak ceviz büyüklüğünde toplar haline getirlir ve hindistan cevizine bulanıp dolapta 1 saat dinlendirildikten sonra servis edilir..
Afiyet bal şeker olsunn....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler