GELENEKSEL TATLILAR ETKINLIGI-ZERDE

http://binbircesni.blogspot.com/ Blogundan sevgili arkadasim Saliha bu etkinligin ev sahibesi.Ben de arkadasim icin etkinlige uygun olur diye zerde tarifi ile katiliyorum.Cok lezzetli ve benim sevdigim hafif bir tatli.Ben ona sari sütlac diyorum.Saliha arkadsima kolay gelsin diyorum ve tarifime geciyorum.
Tarif sofra dergisinden




Malzemeler:
yarim su bardagi pirinc
4-4,5 su bardagi su
1 corba kasigi nisasta (ben koymadim)
1 cay kasigi safran
2 su bardagi tozseker (benim icin 1 su bardagi yeterli oldu)
2 corba kasigi gülsuyu
kus üzümü,camfistigi ve nar taneleri
YAPILISI:
Pirincleri bol su ile yikayin,suyunu süzdükten sonra tencereye alin.Üzerine 2 su bardagi suyu ekledikten sonra kisik ateste arada karistirarak pirincler iyice yumusayincaya kadar kaynatin.
Pirincler yumusayinca 2-2,5 su bardagi sicak suyu ilave edin.Nisastayi cok az su ile ezin ve azar azar, sürekli karistirarak tencereye aktarin.(pirincle su fazla koyulastigi icin ben nisasta koymaya gerek duymadim) Safranida cok az su ile eritip ekleyin.Sekerini de koyun ve bir iki tasim daha kaynattiktan sonra ocaktan alin.Kaselere bosaltip,üzerlerine gülsuyu serpin ve camfistigi,üzüm ve nar taneleriyle süsleyin.Soguduktan sonra servis yapin.
AFIYET OLSUN!


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler