Mercimek Köftesi

Şükür kavuşturana.Krem karameli izlemekten ben bile sıkıldım artık ama bir türlü oturup iki satır yazamadım zira kırklanmakla meşguldüm.Evdeki yıkanabilecek herşeyi yıkayıp silinebilecek herşeyi silip bir de işe gidince bana hiç zaman kalmadı.Nihayet altın vuruşu yapıp evi tekrar eski haline getirebildim çok şükür.

Mercimek köftesi neredeyse yapıldığı gün bitti tekrarı için ısrar çok ama acık özlesinler diye nazlanmaktayım.

Malzemeler




  • 2 su bardağı kırmızı mercimek


  • 1,5 su bardağı ince bulgur


  • 1 adet kuru soğan


  • 125 gr margarin


  • salça


  • 1 demet yeşil soğan


  • maydanoz


  • tuz


  • limon


  • zeytinyağı


  • istediğiniz her çeşit baharat


Ayıklanıp yıkanan mercimek üzerine çıkacak kadar su ile haşlanır.Ocaktan alınır alınmaz ayıklanan bulgur üzerine konulup kapağı kapatılır.



Diğer tarafta çok küçük doğranan kuru soğan yağ ile öldürülür içine biraz salça konulup salça ile çok az daha kavrulur.Bu arada demlenen ve şişen bulgurlu mercimek iyice karıştırılır.(bulgur diri kaldıysa biraz sıcak su ilavesi ile biraz daha şişmesini bekleyebilirsiniz).Daha sonra küçük küçük doğradığınız maydanoz,taze soğan,baharatlar (ben biraz karabiber,kırmızı biber.kuru nane koydum)konulup istediğiniz ölçüde limon ve zeytinyağı ilavesi ile iyice harmanlanıp şekil verilir



Afiyet olsun



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler