Nusskuchen / Fındıklı Kek

Bu aralar zamansızlık sorunu yaşıyorum..Akşamları iş çıkışı eve gidip sabaha yakın saatlere kadar mutfakta çalışıp,ertesi gün işe gelmek çok yorucu oluyor benim için..Biraz daha bu sürecek gibi görünüyor şimdilik..Sonrası dinlenmek,kısa kaçamaklar ve tatil demek benim için..

Dilerseniz kekimin tarifine geçelim..)

Fındıklı Kek

Malzemeler
1/2 su bardağı şeker
3 yumurta
minicik tuz
2 yemek kaşığı bal+ çok minicik tarçın+3 damla limon suyunu karıştırıp bekletiniz.
1 paket vanilya
3-4 damla limon aroması
1/2 su bardağı kefir veya süt (ben süt kullandım)
1/2 su bardağı kavrulmuş çekilmiş fındık
1 yemek kaşığı mısırunu
2 su baradğı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1,5 çay bardağı eritilmiş tereyağ (siz sıvıyağ kullanabilirsiniz.)

Fındıklı Kek

Hazırlanışı
Yumurta,şeker,vanilya,tuz 2-3 dk çırpılır.

Fındık,süt veya kefir eklenip çırpılır.

Mısırunu,kabartma tozu ve un eklenip çırpılır.

Son olarak tereyağ ve bal eklenip çırpılır.

Bu aşamada eğer karışımınız çok cıvık olursa un eklemeyi unutmayınız lütfen!

Karışım yağlanmış kek kalıbına boşaltılıp 175 c de 40 dk kadar pişirilir.

Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri veya guss dökebilirsiniz.)

Fındıklı Kek

Afiyetler olsun!

Petekli Kalıp

Not:Kek kalıbım Nordic Ware'dir arkadaşlar..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler