PARMAK TATLISI VE HAYIRLI RAMAZANLAR

Yazima öncelikle enistem icin güzel yorumlar ve iyi dileklerini ileten siz degerli arkadaslarima tesekkür ederek baslamak istiyorum. Güzel yorumlarinizla bana moral verdiniz. Enistem radyo terapiye iki hafta evvel basladi. Kanserin vücudunun bir yerinden beyne sicradigi tahmin edildigi icin röntgen cekildi, onun sonuclarini bekliyoruz ve akcigerinden cikmamasi icin dua ediyoruz. Kendisi de masallah cok direncli. "Kizlarim icin bu kanseri yenmeye calisacagim" diyor ve insallah öyle olur. Allah'im ona ve bütün hastalara acil sifalar versin.
Bugün Ramazan ayinin ilk günü. Herkese hayirli Ramazanlar diliyorum. Sofralarimiz bereketli olsun insallah. Ramazan ayinin ilk tarifini de tatli olarak vermek istedim. Bu tatliyi http://sofraozlemi.blogspot.com blogundan sevgili arkadasim Özlem'cigimden alip denemistim. Cok harika ve hafif bir tatli. Temmuz ayinda Türkiye'de iken kizkardesimin bebek mevlüdü icin de yapmistim. Yiyenler tarafindan cok begenildi. Yalniz benim tatlilar sekil bakimindan sekerpareye daha cok benzediler, siz sekil verirken daha ince yapabilirsiniz. Özlem'e bu güzel tarifi icin cok tesekkür ediyorum. Tarifi aynen arkadasimin yazdigi gibi aktariyorum sizlere...
MALZEMELERİ.
3 yumurta (2 tanesinin sarısı üzerine ayrılacak..)
1 paket yumuşak margarin.
vanilya kabartmatozu
aldığı kadar un.
Şerbeti
5 bardak su
5 bardak şeker
3,4 damla limon
YAPILIŞIBütün malzemeler bir kap içerisinde yoğurulup,kulak memesi kıvamına gelince uzun parmak şekli verilir..Büyük yuvarlak tepsiye dizilir..Yaklaşık 40 ila 45 tane çıkıyor.. Üzerine ayırdığımız yumurta sarıları sürülüp çatalla şekil verilir..Orta ısılı fırında pişirilir..Bir yandan şerbet malzemeleri kaynatılır..Tatlı fırndan çıkınca, sıcak şerbet üzerine dökülür .. 1 saat şerbeti içine çekmesi için beklenilir..Üzerine isterseniz, fıstık tozu, istersenizde hindistan ceviziyle süslenilir.
AFIYET OLSUN!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler