PORSELEN DEMLIK ETKINLIGI-HASHASLI CÖREK

Uzunca bir aradan sonra tekrar merhaba arkadaslar.Daha öncede belirttigim gibi ailecek hastalandigimizdan beri ilk tarifim olacak bu sizlere.Daha hastaliktan tam olarak kurtulamadik ama Allah'a sükür daha iyiyiz.Bu arada bana yorum yazip gecmis olsun dileklerinde bulunan ve öksürük icin tavsiyeleri olan arkadaslarima ve ziyaret eden herkese cok tesekkür ediyorum.
Asagida gördügünüz cörekleri iki hafta evvel yapmistim ve yayinlanak bugüne kismet oldu.Ben hashasli lezzetlere bayiliyorum ve okadar cok seviyorum ki bu cörekleri yaptigimda yarisindan fazla yemisim ki (evde zaten benden baskasi yemiyor) bir süre sonra ben de sarhosluk belirtileri baslamisti.Sizlere tavsiyem bunlari yerken fazla asiriya kacmamak! Hashasli tatlarla daha yeni evliyken kayinvalidemin burada bir arkadasinin börek getirmesiyle tanismistim.O zaman tadi damagimda kalmisti.Daha sonra uzun süreden sonra ilk defa bir arkadasimda tekrar yedigimde dayanamayip onun memleketinden getirmesini rica etmistim.O da sagolsun gecen sene bana getirdi ve ben de derin dondurucuda saklayip,canim istedikce böyle seyler yapip yiyorum.Sizlerden ricam olacak arkadaslar,Istanbul'da hashas ezmesi satilan yerler olup olmadigini bilen varsa yazarsaniz cok sevinirim.Neyse,ben bu tarifi Bahar habercisiyim arkadasimin etkinlik daveti icin vermek istiyorum.Arkadasima daveti icin cok tesekkür ediyor ve tarife geciyorum;
MALZEMELER:

2 cay bardagi süt
2 cay bardagi ilik su
1 cay bardagi siviyag
1 paket yas maya
1 seker kasigi tuz
1 seker kasigi tozseker
aldigi kadar un
ayrica;
1 yumurta sarisi
1 cay bardagi hashas
1,5 cay bardagi siviyag
YAPILISI:

Bir cay bardagi ilik sütün icinde mayayi eritip,hamur yoguracaginiz kabin icine mayali sütü,kalan bir cay bardagi süt,ilik su,siviyag,seker,tuzu ve aldigi kadar unu koyup kulak memesinden biraz daha yumusak bir hamur yogurun. Üzerini örtüp iki kat kabarincaya kadar bekletin.Kabaran hamurdan mandalina büyüklügünde parcalar koparip elinizle yuvarlayin ve bu parcalari yemek tabagi büyüklügünde acip üzerine siviyag ile incetilmis hashastan sürüp rulo seklinde sararak yuvarlak sekil verdikten sonra yaglanmis tepsiye dizin.Islem bittikten sonra,tepside yarim saat kadar beklettikten sonra üzerlerini cok hafif sulandirilmis yumurta sarisi sürüp,önceden isitilmis 220 dereceli firinda kizarana kadar pisirin.Firindan cikarttiktan sonra üzerlerini temiz bir havlu ile örtüp,ilindiktan sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler